Egy divatbemutató legkevésbé sem szokványos ruhái – vegyesen reagált rájuk a közösségi média

0

A Párizsi Divathéten bemutatott Viktor & Rolf kollekciója jól felismerhető a merész, kreatív tervezésről, köztük a fejjel lefelé viselhető ruhákról is. A kifutón ezek a ruhadarabok meglepő és emlékezetes pillanatokat okoztak a közönségnek, hangsúlyozták a tervezők részéről a határok feszegetését, a hagyományosnak számító normáktól való elszakadásra való törekvésüket. Mutatjuk, miről is van szó.

Minden darab merészebb volt az előzőnél.

A modellek elegáns, hosszú ruhákat viseltek, merev tüllszoknyákat csillogó, flitteres felsőrésszel. A meglepetés akkor következett, mikor az egyik modellen a ruha elfordítva jelent meg. Ahogy a show folytatódott, egyre extravagánsabbá is vált.

A ruhákat sok mindennek lehet nevezni, csak unalmasnak nem.

A bemutató után az 54 éves Rolf Snoeren így beszélt: “Ez egy bizonyos típusú nőiesség abszurd sztereotípiája.” Rolf elmagyarázta, hogy alapját a hagyományos couture ruhák adják nagy szoknyával és fűzős felsőrésszel, de egy csavarral sokkal inkább kortárssá és abszurddá tették őket.

Az egész show a már elfogadott öltözködési szokásokat kérdőjelezte meg.

Egyes ruhákat furcsa módon viseltek a modellek, például vízszintesen vagy átlósan, így szabadon megmutatva a semleges színű fűzős felsőrészeket. Az egyik modellen fejjel lefelé volt a ruha, ami teljesen eltakarta az arcát, a lábai pedig a ruha dekoltázs részéből lógtak ki. Egy másik modell úgy sétált végig a kifutón, hogy a ruha vízszintesen a csípőjére volt rögzítve, igazából nem is volt rajta.

Egyre csak lenyűgözőbb lett.

A Párizsi Haute Couture Divathéten a divatipar szemei a kifutókra szegeződtek, hogy inspirációt nyerjenek a legújabb trendekhez. Bár a legtöbb bemutató komoly volt, volt köztük egy, ami játékosságával mindenki figyelmét azonnal felkeltette.

Ahogy a bemutató folytatódott, a modellek “különváltak” a ruháiktól, egyik a másik után.

Az átváltozás kisebb lépésekben kezdődött, először csak úgy tűnt, mintha elcsúsztak volna a ruhák a modelleken, mintha az utolsó simítások elmaradtak volna készülődéskor. Aztán hamarosan egyre drasztikusabb és látványosabb változások következtek. A modellek testétől a ruhák teljesen különváltak, tulajdonképpen nem is viselték őket.

Az egyik ruha például vízszintesen volt a modell testére rögzítve.

A tervezők arra törekedtek, hogy megkérdőjelezzék a hagyományos divatnormákat, és új perspektívát mutassanak arról, hogy mi számít szépnek és kívánatosnak a divat világában. Ezek az egyedülálló megoldással készült darabok a nőiesség eszméjét tükrözték, feszegették a határokat, és merészen nyilvánultak meg a kifutón.

“A ruha, miközben megőrzi idealizált formáját, szürreális módon elidegenedik és kiszabadítja magát a test fogságából” – mondták a tervezők a fordított ruhákról.

Nézd meg közelebbről, miről beszéltek a tervezők.

Ez a ruha a kollekció egyik kiemelkedő darabja volt, hangsúlyozta a tervezők innovatív és játékos megközelítését a couture világához. A ruha finom anyaga a fűzővel együtt a súlytalanság hatását keltette a kifutón.

A tervezők célja, hogy felforgassák a hagyományos divatnormákat, és megkérdőjelezik azt, ami a divatvilágban “normálisnak” számít. A hagyományos couture ruhákkal és a semleges alsóneműk használatával olyan kollekciót hoztak létre, ami egyszerre ismerős és furcsa, elmossa a határvonalat a hétköznapi és az abszurd között.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét