Rihanna nettó vagyona: Egy szegény barbadosi diákból a világ egyik leggazdagabb nője

0

A szórakoztatóiparban keveseknek tündököl úgy a csillaga, mint Rihannának. Kb. 20 év alatt az énekesnő egyszerű barbadosi diákból a világ egyik leggazdagabb nője lett. A Forbes magazin szerint Rihanna nettó vagyona 2023-ban 1,4 milliárd dollár volt. Ez a lenyűgöző anyagi helyzet biztosította számára a 20. helyet a Forbes magazin listáján az önerőből leggazdagabbá vált nők között. De mi a titka Rihanna hatalmas sikerének?

Gyermekkor és egészségügyi problémák.

Robyn Rihanna Fenty 1988. február 20-án született a barbadosi Saint Michaelben, Monica, a könyvelő és a raktári felügyelő, Ronald Fenty gyermekeként. Édesanyja afro-guyanai származású, édesapja barbadosi, ír, angol és skót felmenőkkel rendelkezik.

Rihannának két bátyja van, Rorrey és Rajad Fenty, valamint két lány és egy fiú féltestvére az édesapja oldaláról, mindegyikük különböző anyáktól született az előző kapcsolataiból. Bridgetownban, egy háromszobás házban nőtt fel, édesapja egy utcai standon árult ruhákat. Rihanna gyermekkorát nagyban meghatározta, hogy apja függőségekkel küzdött, ez szülei házasságára is rányomta a bélyegét. Rihanna apja fizikailag is bántalmazta az édesanyját, ő pedig gyakran próbált beavatkozni ezekbe a veszekedésekbe.

Gyermekkorában erős fejfájások törtek rá, több CT-vizsgálatot is végeztek rajta. “Az orvosok tumorra is gyanakodtak, mert annyira intenzív volt” – emlékezett vissza Rihanna. 14 éves korára a szülei elváltak, az egészségi állapota pedig javulni kezdett.

11 évesen tagja volt a barbadosi kadét hadtestnek, a későbbi énekes-dalszövegíró Shontelle volt a kiképző őrmestere. Eredetileg meg akarta szerezni az érettségit, ám végül úgy döntött, inkább elkezdi zenei karrierjét.

Zenei karrierje kezdete.

2003-ban Rihanna két barbadosi osztálytársával zenekart alapított. Az amerikai zenei producer, Evan Rogers meghallgatta őket, és azonnal el volt ragadtatva a lány tehetségétől. A sikeres meghallgatást követően felajánlottak neki egy demo elkészítését. Nagyjából egy éven át készített felvételeket, pl. a Pon de Replay és a The Last Time című számokat, melyek később felkerültek debütáló albumára, a Music of the Sun című albumra. Rihanna leszerződött Roger vállalatával, a Sydicated Rhythm Productionsszal és megállapodást kötött a Def Jam Recordingsszal.

Demóját eredetileg a Def Jam Recordsnak küldték el, de eljutott Jay-Z-hez, a kiadó vezetőjéhez. A kezdeti szkepticizmus ellenére Jay-Z elhívta Rihannát egy meghallgatásra, ekkor találkozott az énekesnő a zenei mogullal, L.A. Reiddel. Lenyűgözve az előadásától Jay-Z és csapata egy 6 albumra szóló szerződést kötött vele a Def Jam Records nevében. Rihanna ekkor költözött az Egyesült Államokba, ahol Rogersszel és annak feleségével lakott együtt.

Rihanna debütáló albuma 2005 augusztusában jelent meg a Def Jam Records gondozásában. Az album anyagilag sikeres lett és a Billboard 200-as listáján a 10. helyet érte el. Második albuma, a Girl Like Me szintén toplistás lett több országban, ezzel Rihannából világsztár lett.

A stílus fejlődése.

Akkoriban Rihanna vagyona még a siker ellenére sem volt számottevő.

2009 elején elkezdte készíteni 4. stúdióalbumát Rated R címmel, ami 2009 novemberében jelent meg. Az előző dalaihoz képest sötétebb hangvételű album a 4. helyen debütált az amerikai Billboard 200-as listán, és 6 kislemez született belőle.

2005-ös debütálása óta számtalan turnéja volt, a legelső, ami igazi profitot hozott számára, a 2010-es Last Girl On Earth turné volt. Ez a turné 40 milliós bevételt hozott.

2010 nyarán Rihanna együttműködött Eminemmel a Love The Way You Lie című dalban, ami világszerte siker lett, több mint 20 országban került a toplisták élére, és az Egyesült Királyságban a 2010-es év legnagyobb eladását produkálta. Később turnéra is indult Eminemmel, 6 előadás során 36 milliós bevételre tett szert.

Toplistás sikerek.

Rihanna 5. stúdióalbuma, a Loud 2010 novemberében jelent meg. Erről 3 dal is toplistás lett az amerikai Billboard Hot 100 listán. Az Only Girl című dalért Rihanna az 53. Grammy-díj-átadón elnyerte a legjobb dance felvételért járó díjat.

Egy éven belül sor került a Loud turnéra, mellyel az azonos nevű albumát promotálta. Ezzel 90 millió dollárt keresett. A Loud turné rekordot döntött: 10 teltházas estét tartottak a londoni The O2 arénában, ezzel ő lett az a női előadó, aki a legnépszerűbb fellépéseket bonyolította az aréna történetében. A turné 2011-ben a világ 7. legnagyobb bevételt hozó turnéja lett.

Világsiker.

2012 novemberében jött ki 7. stúdióalbuma Unapologetic címmel, és egyből az első helyre került a Billboard 200-as listán. Ennek vezető dala a Diamonds volt, ami az első helyet érte el a Billboard Hot 100-as listáján, ez lett Rihanna 12. toplistás dala.

Az album promotálására Rihanna megkezdte a 777 turnét 7 fellépéssel 7 országban 7 nap alatt. Az erről készült dokumentumfilmet 2013 májusában mutatták be, DVD-n is kiadták, ez volt Rihanna 3. hosszú videója.

Az Egyesült Királyságban Rihannát nyilvánították az elmúlt év legtöbb eladását magának mondható előadójává 3.868.000 eladott albummal, ezzel az első helyre került a 2013-as BRIT-díjra jelölt előadók között.

A Diamonds World Tour 2013-ban kezdődött az Unapologetic album népszerűsítésére. A turné elképesztő sikert ért el, 137 millió dolláros bevételt könyvelhettek el utána.

Az utolsó album.

2015-ben Rihanna elkezdett dolgozni utolsó stúdióalbumán Anti címmel. 25 millió dolláros szerződést írt alá a Samsunggal, ami magában foglalta a Samsung Galaxy termékcsalád támogatását. Cserébe a Samsung szponzorálta 8. stúdióalbumát és az ahhoz kapcsolódó turnét. Azóta Rihanna olyan sztárokkal működött együtt, mint Kanye West, Calvin Harris, Drake és DJ Khaled.

Bár 2016 óta nem jelent meg szólóalbuma, az Anti utáni szünet nem befolyásolta vagyonát, mivel számos más projektben vett részt.

LVII. Superbowl félidei show.

2022. szeptember 25-én Rihanna azzal került a címlapokra, hogy fellépett a LVII. Superbowl félidejében, ezzel több mint 5 év után visszatért a színpadra. Fellépése pozitív kritikákat kapott, a becslések szerint 118,7 millióan látták a tévében és a digitális platformokon, többen, mint Katy Perry előadását a XLIX. Superbowl félidejében.

Bár kiemelkedő nézettséget ért el, Rihanna nem kapott pénzt a fellépésért az NFL-től. “Mi nem fizetünk a fellépőknek – magyarázta Joanna Hunter, az NFL szóvivője a Forbesnak 2016-ban. – A kiadásokat és a produkció költségeit fedezzük.”

Az énekesnő arra használta fel a fellépést, hogy népszerűsítse saját kozmetikai márkáját. A Fenty Beauty 12 óra alatt 5,6 millió dolláros bevételt hozott neki.

A Fenty divatbirodalom.

A színpad után Rihanna a kifutókat is meghódította, hatása már jóval túlmutatott a zene világán. Divatmárkája, a Fenty úttörőként jelent meg a szakmában. Nemcsak a hagyományos szépségszabványokkal számolt le, de változatos termékkínálatával is támogatta a befogadást.

2019-ben Rihanna elkezdte az együttműködést az LVMH-val, melyet ideális partnernek nevezett, és elmondta, készen áll arra, hogy a világ szemtanúja legyen a közös alkotásuknak. “Sem üzleti, sem a kreativitás szempontjából nem tudnék jobb partnert elképzelni, alig várom, hogy a világ lássa, mit hozunk létre együtt.”

A Fenty a The New York Times Style Magazine-ban debütált, Rihanna különböző ruhákkal és kiegészítőkkel mutatta be kollekcióját. Az együttműködésnek köszönhetően Rihanna lett az első színesbőrű nő, aki saját márkát működtet az LVMH neve alatt, és az első nő, aki eredeti márkát hozott létre a vállalat számára. A Fenty 1987 óta az LVMH márka első újdonsága a ruhák, cipők, parfümök és kiegészítők sorában, olyan nagyra becsült márkákhoz csatlakozva, mint a Louis Vuitton, a Givenchy és a Christian Dior.

A kezdeti felhajtás ellenére a Fenty nehézségekkel került szembe a világjárvány miatt, és sikere messze elmaradt a számításoktól. A legnagyobb problémák 2020 őszén jelentkeztek, mikor új ügyvezető igazgatót neveztek ki, Bastien Renardot a korábbi vezető, Veronique Gebel helyére. Az LVMH pénzügyi vezetője elismerte, hogy a márka még csak kísérleti fázisban van.

Savage X Fenty – A fehérnemű újradefiniálása.

Rihanna megmutatta kivételes üzleti érzékét, mikor létrehozta a Savage X Fenty fehérnemű vonalat. A márka nemcsak a fehérnemű fogalmát definiálta újra, de a testpozitivitást is hirdette. Rihanna elkötelezte magát amellett, hogy bármilyen alakú és méretű nőt megerősítsen az önbizalmában.

A Savage X Fenty Rihanna és a TechStyle Fashion Group közös együttműködése. Kizárólag online márkaként indult, Rihanna Instagramon folytatta promóciós kampányát. A hivatalos weboldal 2018-ban jött létre, ez egybeesett egy ideiglenes üzlet megnyitásával Brooklynban, ami a márka bevezetésének első 2 napján működött. A bemutatkozó kollekció minden darabja elkelt egy hónapon belül.

2018-ban a vállalat hálóruha kollekcióval is előállt, a bevételt a Clara Lionel Alapítvány javára fordították, melyet szintén Rihanna hozott létre.

A Savage X Fenty a leginnovatívabb divatvállalatként kapott elismerést 2020-ban. 2021-ben a márka értéke elérte az 1 milliárd dollárt, a különböző közösségi platformokon több mint 4,5 millió feliratkozója volt.

2022-ben Rihanna bejelentette, hogy még abban az évben sor kerül a Savage X Fenty első áruházainak megnyitására. Az első öt helyszín között Los Angeles, Las Vegas, Houston, Philadelphia és Washington szerepelt.

Fenty Beauty: A szépség forradalma.

Rihanna vagyonának nagy része a Fenty Beauty eladásaiból származik. Ez a kozmetikai termékcsalád nem csak a sokféleséget képviseli a kínálatával, de új mércét állít a szépségipar elé a befogadás terén is. A márka sikere megalapozta Rihanna státuszát sikeres üzletasszonyként.

2017-ben, 29 évesen Rihanna elkezdte a Fenty Beauty bevezetését. A vállalkozásban együttműködött a MAC Cosmeticsszel, és 10 illatot mutatott be, de a Fenty Beauty végső soron önálló kozmetikai márkaként kezdte meg működését.

Rihanna úgy fogalmazott, hogy a Fenty elindításának alapvető célja az volt, hogy mindenféle nőtípus és bőrtónus számára kínáljon megfelelő termékeket. “Minden termékkel úgy voltam, hogy muszáj, hogy egy sötét bőrű lány is találjon magának megfelelőt, kell valami a nagyon fehér bőrűeknek és a kettő közöttieknek is.”

A Fenty Beauty termékei 2017. szeptember 8-án váltak elérhetővé. Ez a dátum egybeesett Rihanna és a Puma együttműködésével a New York-i Divathéten.

Eladások.

Csupán egy hónappal a debütálás után a Fenty Beauty 72 millió dolláros bevételre tett szert, termékeik közül különösen a sötét tónusú alapozók lettek népszerűek, melyekre folyamatosan nagy a kereslet.

Az Egyesült Királyságban a Fenty Beauty megelőzte a MAC Cosmeticset, a valaha volt legsikeresebb kozmetikai márkát. Szeptemberben az áruházban minden egyes percben eladtak egy Fenty Beauty alapozót és hárompercenként egy rúzst. Ez hozzájárult az LVMH kozmetikai és parfüm értékesítéseinek 17%-os eladási növekedéséhez 2017. harmadik negyedévében.

Bernard Arnault, az LVMH vezérigazgatója szerint a Fenty Beauty árbevétele 2018 végére megközelítette az 573 millió dollárt. A Forbes szerint működésének első 15 hónapjában a Fenty Beauty 570 millió dolláros bevételt könyvelhetett el 2018-ban. A cég teljes értékét 2,8 milliárd dollárra becsülték. Rihanna, a vezérigazgató, a vállalat 50%-ának tulajdonosa.

Filantrópia és befolyás.

Bár Rihanna vagyona elképesztő méreteket öltött, ő továbbra is egy nagy szívű ember maradt.

Üzleti céljai mellett nagyon elkötelezett a jótékonykodás iránt. Kezdeményezései, mint a Clara Lionel Alapítvány, mutatják, hogy mennyire elhivatottan támogatja az oktatást, az egészséget és a katasztrófák utáni segítségnyújtást. Ezzel tovább erősíti örökségét a szórakoztatóipar és a divatipar keretein túl is.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét