MrBeast nettó értéke: A YouTube-sztár felemelkedése, aki dollármilliókat ad idegeneknek

0

A 25 éves Jimmy Donaldson, azaz MrBeast igazi YouTube-szenzáció. Ő nemcsak egy újabb tartalomgyártó, hanem az egyik legnagyobb nézettséggel és legnagyobb bevétellel rendelkező tag a csatornán. Kezdetben a különböző kihívások teljesítésével került a figyelem középpontjába, például elolvasott egy egész szótárt vagy 40 órán át számolt folyamatosan 100.000-ig.

Ám később ő lett a YouTube filantrópja. Egyik videójában 1000 ember látását adta vissza azzal, hogy kifizette a szemműtétjük költségeit. A kihívásoknak és a nagylelkű adakozásoknak köszönhetően MrBeast csatornájára 234 millióan iratkoztak fel, ezzel a YouTube történetében ő mondhatja magáénak a legtöbb feliratkozót.

A gyermekkora.

James Stephen Donaldson 1998. május 7-én született Kansasben, Wichita városában. Gyermekkora nagy részét Észak-Karolinában, Greenville-ben töltötte édesanyjával, Sue Donaldsonnal. A gyakori költözések és katona szülei sok munkája miatt leginkább au pairek gondoskodtak róla. Szülei 2007-ben váltak el.

2016-ban végzett a Greenville Christian Academyn, egy keresztény magániskolában. Bár beiratkozott az East Carolina egyetemre, hamarosan otthagyta. Ezután érdekes fejezet következett az életében.

Miután abbahagyta az egyetemet, James a barátaival elkezdte beleásni magát a YouTube ajánló algoritmusának rejtelmeibe. Hogy mi volt a céljuk? Megfejteni annak a titkát, hogy a videóik hogyan tudnak vírusszerűen terjedni. James élénken emlékszik erre az időszakra: “Volt egy 5 éves időszak az életemben, mikor megszállottan, már-már egészségtelen mértékben foglalkoztam a viralitással, és tanulmányoztam a YouTube algoritmusát. Felkeltem, rendeltem kaját, és az egész napot a számítógép előtt töltöttem a YouTube tanulmányozásával.”

Micsoda út az iskolától az autodidakta YouTube-szakértőig! Akkoriban Jimmynek még fogalma sem volt róla, hogy egy nap a legnagyobb lapok fognak írni róla “MrBeast nettó értéke” címmel.

13 éves korában töltötte fel az első videóját.

2012-ben, mikor 13 éves volt, Donaldson először jelent meg YouTube-on “MrBeast6000” név alatt. Korai videói igen sokfélék voltak. Megmutatta, hogyan játsszunk Minecrafttal vagy Call of Dutyval, próbálta megbecsülni egyes youtuberek bevételeit, feltörekvő tartalomgyártóknak adott tippeket. Eleinte Donaldson nem sokszor szerepelt a saját videóiban.

Aztán 2016-ban az események elkezdtek felpörögni. “A legrosszabb YouTube-intrók” című sorozatával berobbant a YouTube-ra. 2016 közepére már kb. 30.000 feliratkozója volt. Ősszel úgy döntött, kimarad az egyetemről, és minden figyelmét a YouTube-karrierjének fogja szentelni. Édesanyja nem volt elragadtatva az ötlettől, és elküldte fiát otthonról.

Ahogy a csatornája egyre nagyobb népszerűséget ért el, Donaldson elkezdett ismerős arcokat szerepeltetni videóiban, a gyerekkori barátait, mint Kris Tyson, Chandler Hallow, Garrett Ronalds, Jake Franklin. Franklin 2020-ban búcsúzott, a helyére érkezett Karl Jacobs, aki kameramanként kezdett. A kollégiumból egy csapásra a YouTube-sztárságig jutott a baráti társaságával.

Karrierje üstökösszerűen ívelt felfelé.

2017-ben valami egészen vad dologgal állt elő. Szinte egy teljes napon át videózta magát, ahogyan elszámol 100.000-ig. 40 órán át dolgozott rajta, néhány részt még fel is gyorsított, hogy a számolás beleférjen 24 órába. Ez az őrült videója jelentette a nagy áttörést, és hozta el neki az internetes sztárságot.

Ekkoriban mindenféle vad mutatványt hajtott végre, például megpróbált üveget törni száz megafonnal, kipróbált egy 24 órás, víz alatti kihívást (ami egészségi okokból nem igazán sikerült), és volt egy sikertelen kísérlete arra is, hogy egész nap forgassa a fidget spinnert. 2018-ra már 1 millió dollárt adományozott a bohóckodásainak köszönhetően, ezzel elnyerte a “YouTube legnagyobb filantrópja” címet.

A PewDiePie és T-Series közti csatában, ami 2018-ban a legtöbb feliratkozóért zajlott, Jimmy is részt vett. Óriásplakátokat vásárolt, tévé- és rádióhirdetéseket sugárzott, sőt csapatával több helyet is elfoglalt a Super Bowl LIII-on, “Sub 2 PewDiePie” feliratú pólóban.

2019 márciusában Donaldson az Apex Legendsszel együttműködve megszervezte és leforgatta a valós Battle Royale versenyt Los Angelesben 200 000 dolláros nyeremény mellett. Az eseményt és a nyereményalapot az Apex Legends kiadója, az Electronic Arts támogatta.

Aztán 2019 novemberében Jimmy ellentmondásba keveredett, mikor azzal gyanúsították meg, hogy hamis pénzt használt az “I Opened a FREE BANK” című videójában. Tisztázta, hogy csak a résztvevők biztonságáról volt szó, és hogy a felvétel után mindenki valódi csekket kapott.

2020 áprilisában Donaldson kő-papír-olló versenyt szervezett 32 influenszer részvételével és 250.000 dolláros fődíjjal. Ez lett a legnézettebb élő YouTube közvetítés 662.000 nézővel. A verseny győztese Nadeshot lett. Később, 2020 októberében egy újabb versenyt rendezett 24 versenyző részvételével 300.000 dolláros nyereményért. A D’Amelio testvérek, Charli és Dixie kerültek ki győztesen, de felmerült a csalás gyanúja. Annyi biztos, hogy MrBeast tudja, hogyan hívja fel magára a figyelmet!

Elképesztő növekedés a feliratkozók számában.

2021 novemberében MrBeast megrendezte az igazi Squid Game-t – a Nyerd meg az életed! élő változatát 456.000 dollárért 456 résztvevővel. A verseny a 2021-es év legnézettebb YouTube-videója lett több mint 130 millió megtekintéssel csupán egy hét alatt. Egyesek kritizálták, hogy félreértették a Squid Game kapitalista ellenes üzenetét, de a sorozat készítője, Hwang Dong-hyuk pozitívan reagált rá.

2022 januárjában a Forbes őt nevezte a YouTube legjobban kereső tartalomgyártójának, bevételét 54 millió dollárra becsülve. 2020-ban a Forbes 100 legjobban fizetett sztár listáján a 40. helyet szerezte meg.

2022-ben Donaldson mérföldkőhöz érkezett, mikor elérte a 100 millió feliratkozót fő csatornáján. Ez volt az 5. csatorna és a 2. egyéni youtuber, aki ezt elérte.

2022-ben MrBeast csatornájának 112.193.139 feliratkozójával világrekordot döntött, mint “A legtöbb feliratkozóval rendelkező egyéni férfi youtuber”. Ezzel megdöntötte PewDiePie közel 10 éves rekordját. Novemberben Donaldson 30 nap alatt 1 milliárd megtekintést ért el a csatornáján.

2023-ban már több mint 200 millió feliratkozója volt. Videója, az “Elrepülnél Párizsba egy baguettért?” tartja a nézettségi rekordot, 2024. januárjáig 1 milliárd megtekintést és 40 millió lájkot szerzett.

Mennyit keresett YouTube-on?

YouTube szenzáció lett és 2022-ben a legjobban fizetett tartalomgyártóként felkerült a Forbes listájára. MrBeast nettó értékét 500 millió dollárra becsülik. Nem meglepő, hogy elsődleges bevételi forrása a YouTube-csatornája, ahol a hirdetésből származó bevételek, a szponzorált tartalmak és a márkákkal való együttműködések a szenvedélyét virágzó üzletté változtatták. Minden videója értékes eszköz, ami hozzájárul nettó vagyonának exponenciális növekedéséhez.

Hihetetlen, de havonta csak a YouTube-hirdetésekből legalább 3 millió dollárt tesz zsebre, és ebben még nincsenek benne a videókba ágyazott márka ajánlások. Ami érdekes, hogy bevételének nagy részét a videók készítésére fordítja, olykor 300.000 dollárt is költ egy videóra. Ami MrBeastet egészen különlegessé teszi, az egyedülálló emberbaráti hozzáállása. Ő nemcsak szórakoztat, de videói gyakran tartalmaznak olyan kedves cselekedeteket, mint például pénzt ad idegeneknek, vagy megment egy egész kutyamenhelyet. Nemcsak a számokról szól a dolog, hanem a pozitív hatásról is.

Bővülő üzleti vállalkozások.

Finger on the App

2020 júniusában Donaldson együttműködött a brooklyni MSCHF művészeti kollektívával, és megjelentették a Finger on the App nevű játékot. Ebben a multiplayer játékban a játékosok a telefon kijelzőjén tartják az ujjukat, és aki a legtovább bírja, 25.000 dollárt nyer. A játék olyan sikeres lett, hogy megjelent a Finger on the App 2 is, ahol a nyeremény értéke már 100.000 dollárra emelkedett. A győztes 51 órán át tartotta ujját a kijelzőn, a második helyezett 20.000 dollárt nyert.

MrBeast Burger

A kulináris területek felé kalandozva Donaldson kibővítette vállalkozásait. 2020 decemberében mutatta be a MrBeast Burgert, a virtuális éttermet, ami franchise jogokat kínál szerte az Egyesült Államokban hamburgerek készítésére. 2022 augusztusában megnyílt az első fizikai MrBeast Burger üzlet New York City közelében.

2023. június 17-én Donaldson bevallotta, hogy megbánta a MrBeast Burgert minőséggel kapcsolatos aggályokra és egy kedvezőtlen üzletkötésre hivatkozva. 2023 júliusában jogi viták kezdődtek a Virtual Dining Concepts vállalattal. Donaldson beperelte a társaságot, hogy megszüntesse partnerségüket, valamint a jó hírnevének megsértését és a kifizetetlen díjakat hozta fel ellenük vádként. A Virtual Dining Concepts vitatta az állításokat, szerintük Donaldson gyarapodása nagyban a MrBeast Burgerhez köthető.

Feastables Chocolate

2022 januárjában Donaldson újabb próbát tett az élelmiszeriparban a Feastables márkával, azon belül a MrBeast Bar csokoládéval. Induláskor több mint 1 millió dolláros nyereménnyel játékot szerveztek, ahol a versenyzők egy csokoládégyárat vagy 500.000 dollárt nyerhettek. A Michelin-csillagos séf, Gordon Ramsay volt a bírája az utolsó kihívásnak. A Feastables állítólag 10 millió dollárt keresett az első hónapokban.

Jótékonykodás.

Team Trees

Bár MrBeast nettó vagyona soha nem látott mértéket öltött, ő továbbra is nagylelkű marad.

2019-ben Jimmy és az egykori NASA mérnök, Mark Rober együtt indították el a Team Trees adománygyűjtő kihívást YouTube-on. A cél: 20 millió dollár összegyűjtése az Arbor Day Alapítvány javára 2020. január 1-jére, és fák ültetése 2022 decemberéig. Minden dollár egy fa elültetését jelenti. Az olyan népszerű youtuberek, mint Rhett & Link, Marshmello és mások is támogatták a kezdeményezést.

2019 októberében elkezdődött a faültetés az Egyesült Államok nemzeti parkjaiban. December 19-re a projekt már túlnőtte az eredeti célkitűzést, mert jelentős összegű adományokat kaptak olyan meghatározó emberektől, mint Elon Musk vagy Jack Dorsey. 2023. december 18-ra már több mint 24,5 millió fát sikerült elültetni.

Beast Philanthropy

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Beast Philanthropy (@beastphilanthropy) által megosztott bejegyzés


2020. szeptember 17-én elindította a Beast Philanthropyt, melynek teljes bevételét jótékony célra fordítja. Céljai között szerepelt 10.000 pulyka ajándékozása Greenville-nek, 20.000 cipő adományozása afrikai gyerekeknek, 100 kút építése a tiszta vízhez való hozzáféréshez Afrikában, valamint 300.000 dollár értékű technológiai eszköz biztosítása iskoláknak.

Team Seas

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

TeamSeas (@teamseas) által megosztott bejegyzés


2021-ben MrBeast és Rober elindították a Team Seas kezdeményezést, azzal a céllal, hogy 2022. január 1-jére összegyűjtsenek 30 millió dollárt az Ocean Conservancy és a The Ocean Cleanup nevű szervezetek számára. Az adományokat a műanyaghulladékok óceánokból való eltávolítására fordítják. Számos tartalomgyártóval együttműködve a kezdeményezést sikerült globálissá tenni egy 8 milliós közösség részvételével.

A magánélete.

MrBeast elismeri, hogy introvertált személyiség, amivel összefügg a YouTube iránti elhivatottsága és határozott munkamorálja. Édesanyja, Sue szerint fia visszafogott életmódjához köze van a gyakori költözéseknek és a Crohn-betegséggel való küzdelmének is. 2022-ben Jimmy őszintén beszélt betegségéről: “Valószínűleg én vagyok a legkevésbé energikus ember, akivel valaha találkozni fogsz. Nagyon könnyen elfáradok. Sokat alszom és ilyesmik.”

A szintén YouTuber Maddy Spidellel 2019-2022-ig volt kapcsolatban, jelenleg pedig a gaming streamer They Booysennel randizik. Mióta együtt vannak, a nézők bepillantást nyerhetnek MrBeast és barátnője életébe.

Egy nemrég megosztott fotón az influenszer megmutatta megváltozott testét is. A 25 éves MrBeast elárulta, hogy 10 hónapja megszállottja lett a súlyzózásnak, ami mellett naponta 12.000 lépést gyalogol. Átalakulásában fontos szerepet játszanak az étrendi változtatások és a megfelelő alvás is. Viccesen így beszélt erről: “Elhízottból lettem ilyen vékony”, és kifejezte csodálatát a fitneszrajongók felé.

Egyik tweetjében testzsírjának lenyűgöző, 20%-os csökkenését ünnepelte. Miközben előtte-utána képeket mutat, hozzátette, hogy a kíváncsi rajongóknak még 6 hónapot kell várniuk, hogy az edzőtermi erőfeszítésinek látszata legyen.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét