Honnan tudhatod, hogy nyugtalan láb szindrómád van

0
5424

Ha valaha is éreztél már a lábadban egy furcsa, leírhatatlan érzést, amitől egész éjjel nem tudtál aludni, itt az ideje utánajárni, hogy nem nyugtalan láb szindrómád van-e. Ez a nagyon idegesítő állapot sajnos elég gyakori, a világ népességének mintegy 15%-át érinti. A következő figyelmeztető jelek mutathatják, hogy nálad is ez az eset áll fenn.

1. A lábad bizsereg és viszket

A különös bizsergő és viszkető érzés mélyen a lábban jelentkezik, nem a felszínén. Érezheted a karjaidban, de akár a fejeden is. Általában a test mindkét oldalán fellép, de lehetséges, hogy csak az egyik oldalon jelentkezik. Az életkorral ez a tünet egyre erősebbé válik.

2. Lüktetést érzel a lábaidban

A viszketés mellett lüktetést és zsibbadást is érezhetsz a lábaidban és a karjaidban. Sokan azt hiszik, a túl kemény edzés miatt van ez, de az érzés csak nem múlik, és egyre idegesítőbbé válik napközben.

3. Pihenés közben kényelmetlenül érzed magad

A fentebb leírt különös érzések normál esetben megszűnnek, amikor pihensz. Ezért is hívják ezt az állapotot nyugtalannak. Például gyalog mentél a munkahelyedre, majd leülsz az asztalodhoz és ekkor kezdenek el jelentkezni a kellemetlen érzések.

4. Szükségét érzed annak, hogy mozgasd a lábad

Ha nyugtalan láb szindrómád van, az éjszaka számodra kész rémálom. Végre ágyba kerülsz, fáradt is vagy, alig várod, hogy elaludj, de amint kényelmesen elhelyezkedsz, máris elkezdődnek a furcsaságok a lábadban. Sürgős szükségét érzed annak, hogy megmozdítsd, vagy mozgasd a lábad vagy a karod, és ez a viszketéstől még rosszabb lesz.

5. A mozgástól megkönnyebbülsz

Ha úgy érzed, muszáj mozgatnod a lábadat, próbálj meg nem ülni vagy feküdni. Állj fel és sétálj kicsit. Ezután rögtön megkönnyebbülést fogsz érezni, de sajnos ez csak átmeneti.
A nyugtalan láb szindrómában szenvedők gyakran edzenek, akár még egy nehéz munkanap után is. Főleg futnak, jógáznak, nyújtanak vagy kerékpároznak.

6. A tünetek estére rosszabbodnak

Napközben, amikor dolgozol vagy más tevékenységet végzel, teljesen jól érzed magad. Aztán jön az este, amikor pihenni szeretnél, és rögtön elkezded érezni azt a bizonyos dolgot a lábadban. Napközben is felléphet ez az érzés, de este és éjjel érezheted igazán elviselhetetlennek.

7. Nem tudsz aludni, csak forgolódsz éjszakánként

A nyugtalan láb szindróma álmatlanságot okozhat, mert megnehezíti az elalvást, és forgolódsz tőle ahelyett, hogy álomra szenderülnél. Aki ebben szenved, az folyton álmos, kevés az energiája, könnyen ingerültté válik. Éjszaka még a végtagok rángatózása is nehezítheti a pihenést.

BÓNUSZ: Hogyan enyhítheted a nyugtalan láb szindróma tüneteit

Bizonyos dolgokat megtehetsz annak érdekében, hogy csökkentsd azt a kellemetlenséget, ami a nyugtalan láb szindrómával jár:

  • Csökkentsd vagy hagyj fel a koffein- és az alkoholfogyasztással és a dohányzással.
  • Alakítsd ki az alvási rutinodat.
  • Masszírozd és nyújtsd a lábaidat minden este.
  • Mozogj mindennap. Jógázhatsz vagy sétálhatsz is.
  • Végy forró fürdőt közvetlenül lefekvés előtt.
  • Meditálj.
A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét