Egy szegénységben nevelkedett nő valóra váltotta álmát, és másfél millió ember szívét nyerte meg kézzel készített ruháival

0

Teuta Matoshi ruhatervező, aki kifejezetten nőies ruhákat készít, amiket aztán kézzel hímez és dekorál. Munkáit azonnal fel lehet ismerni. Instagram-oldalán bárki megnézheti a nem szokványos színkombinációkat, a csipkéket, a tüllöket, a gyöngyöket és a hímzéseket a ruháin. Oldalának ma már több mint 1.4 millió követője van, de a sikerhez vezető út nem volt egyszerű.

Cikkünkből megismerheted Teuta ruháit és életútját, ami olyan, mint Hamupipőkéé.

Egyáltalán nem úgy kezdődött, mint egy tündérmese.

Teuta Pristinában, Koszovó fővárosában született. Családja szegény volt, 8 testvérrel nőtt fel. Családja egyik napról a másikra élt, tanár édesapja fizetéséből tartották el magukat. Kisgyerekként megtanult ruhát készíteni magának és testvéreinek rongyokból és régi ruhadarabokból.

Középiskolában is a saját kezével készített ruhákat viselte, amelyekért egyre több dicséretet kapott. Ezzel kezdődött Teuta útja az álmai megvalósításához, hogy saját üzletet nyithasson, ahol az általa megálmodott ruhákat árulhatja.

Szerencsés volt, hogy az életét megváltoztató mentorával megismerkedett az egyetemen.

Középiskola után elkezdte az egyetemet, ahol megismert valakit, aki a fejlődésre ösztönözte. Ő volt a mentora, egy párizsi professzor, aki kinyitotta előtte a tervezők lenyűgöző világának kapuját. Teuta az ő segítségével kezdte kialakítani a saját tervezői stílusát, amely minden egyes ruháján felfedezhető.

Az ismertséget és a hírnevet kemény munka, kitartás és eltökéltség árán szerezte meg.

Teuta egy üzletben kezdett kisebb rendeléseket fogadni. Innen aztán hamarosan olyan tervező vált belőle, aki felépített egy egész luxusmárkát. Úton-útfélen nehézségekbe ütközött, kereste a jó minőségű anyagokat, amik akkoriban ritkaságnak számítottak. Összeszedett egy 40 fős csapatot, és személyesen képezte ki a munkatársait. Ezzel párhuzamosan 3 gyermek fiatal édesanyja volt.

Hírneve ellenére sosem felejtette el, hogy honnan jött. Missziójának tekinti, hogy vállalkozásában a lehető legtöbb nőt alkalmazza, hiszen szülőhazájában elképesztően magas a munkanélküli nők aránya. Igyekszik segíteni a fiatal anyukáknak és azoknak a nőknek, akik saját vállalkozásról álmodoznak a divatvilágban.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét