A japán pár, akik 43 éve házasok és mindig összeöltöznek

0

A 60-as éveiben járó, ősz hajú japán pár, akik 43 éve házasok, már közel 900.000 követőt szereztek Instagramon azzal, hogy mindennap egymáshoz öltöznek. Legelső fotójukat 2016-ban posztolták, azóta pedig az internet valódi szenzációivá váltak. Összehangolt öltözetük, ami gyakran színes kockás ruhákból áll, folyamatosan lenyűgözik közönségüket.

Diákkorukban ismerkedtek meg.

Tsuyoshi és Tomi Seki, akiket az internet Bonpon511 néven ismer, egy fesztiválon találkoztak először, mikor a tokiói művészeti iskola hallgatói voltak. Tanulmányaik befejezése után Tsuyoshi a dizájn és a marketing területén épített karriert, Tomi pedig úgy döntött, otthon neveli lányukat.

A pár vidám fotói, amiket egy állványra rögzített iPhone-nal készítenek, érzékeltetik azt, hogy mennyi örömet találnak egymásban még ennyi év házasság után is, hiszen már főiskolás koruk óta együtt élnek. A pár most kiadott két könyvet, mellyel a házasságuk előtt kívánnak tisztelegni. Már szerepeltek számos japán magazinban és újságban.

Lányuk segítette őket népszerűvé válni.

Korábban Tomi elmesélte egy újságírónak, hogy a váratlanul jött hírnevet lányuknak köszönhetik. “Készített rólunk fotókat, és posztolta az Instagram-oldalán. Rengeteg kommentet kapott, ezért javasolta, hogy indítsunk saját Instagram-oldalt” – mesélte Tomi.

Instagramon a felhasználónevük gyermekkori beceneveikből és házasságkötésük dátumából áll, ami május 11. Idén az évfordulójukat gingham mintás ruhákkal ünnepelték, illetve a “túl 60-on” és az “ősz haj” hashtagekkel.

A kezdetektől hasonló az ízlésük.

Egész életükön át nagyon hasonló volt az ízlésük az öltözködés terén. De az Instagramon szerzett hírnevük inspirálta őket arra, hogy még aprólékosabban összeöltözzenek, még a semmittevős napokon is otthon, vagy amikor bevásárolni mennek.

“De ez nem csak arról szól, hogy egymáshoz igazítjuk a ruháinkat – mondta Tsuyoshi. – Próbálunk olyan öltözékeket választani, melyek illeszkednek a környezetünkhöz.”

Ruhatáruk jelentős része a népszerű kiskereskedelmi láncok üzleteiből való. Szerintük ez a szerény megközelítés is hozzájárul népszerűségükhöz. “Természetesen boldogok vagyunk, mikor a média stílusikonokként emleget minket, de mi nem igazán látjuk annak magunkat – mondta Tomi. – Egyszerű, olcsó ruhákat viselünk, amiket bárki meg tud venni.”

Példájukkal más párokat szeretnének inspirálni.

A divatos öltözködésen túl Tsuyoshi és Tomi célja, hogy más idősebb párokat is inspiráljanak, és megmutassák, hogy a nyugdíjba vonulás egy második élet kezdetét is jelentheti. Erről az egyik könyvükben bővebben is mesélnek.

“Most már magunk vagyunk, és végre van időnk azokra a dolgokra, amikre nem volt, amikor gyereket neveltünk és dolgoztunk – mondta Tomi. – Meg akarjuk mutatni, hogy a nyugdíj milyen szórakoztató tud lenni, főleg, ha találsz valamit, amit jó a másikkal együtt csinálni.”

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét