9 furcsa, de tudományosan bizonyított módja az egészség megőrzésének

0

Az orvostudomány egyre több új módszert kínál arra, hogy egészségesek maradjunk. És bár egyik-másik furcsán hangzik, már bizonyították a hatékonyságukat.

Összegyűjtöttük az egészség támogatásának legszokatlanabb módjait. A cikk végén pedig egy olyan bónusz vár rád, amit minden nőnek ismernie kell.

9. Egy rövid szundikálás a kávé után csodákat tesz.

A tudósok arra a következtetésre jutottak, hogy egy rövid szundikálásnak a kávé után jótékony hatása van a testre. A kísérlet résztvevői kávéztak, majd aludtak egy picit, ezt követően pedig egy autószimulátorban tesztelték őket. Az eredmények szerint kevesebb hibát követtek el, mint azok, akik csak aludtak, csak kávét ittak vagy koffeinmentes italt fogyasztottak. Ráadásul kipihentnek is érezték magukat.

Hogy ezt a hatást elérd, ajánlott viszonylag gyorsan elfogyasztani a kávét. Aztán rögtön menj aludni. Ne aggódj, ha azonnal nem tudsz elaludni, egyszerűen a pihenés vagy a félálom is elég. 15-20 perc múlva fel kell kelned, mielőtt belépnél a mélyalvás fázisába.

8. Az alacsony kalóriatartalmú étrend nagyobb étvágyat generál.

A kalóriaszámlálásra irányuló túlzott összpontosítás negatív hatást gyakorol a fogyásra és az optimális testsúly megtartására. Ha alacsony kalóriatartalmú snacket választasz a teljes értékű étkezés helyett, az csak egy időre csillapítja az éhségérzetet. De nagyon hamar elkezdesz fokozott éhséget érezni ismét, és még több kalóriát fogyasztasz.

7. Válaszd a hagyományos szappant az antibakteriális helyett.

Tulajdonképpen nincs bizonyíték arra, hogy az antibakteriális szappan hatékonyabb lenne, mint a hagyományos szappan és a víz. Sok tanulmányban az eredmények azt mutatják, hogy a triklozán – amit gyakran használnak a fogkrémek, dezodorok és folyékony antibakteriális szappanok gyártásakor – rendkívül káros a testnek.

Például a túlzott mennyisége vezethet a test természetes baktériumölő védőrétegének csökkenéséhez, a bélrendszerben a mikrobiom megváltozásához, sőt, negatívan hathat a fejlődő magzatra.

6. Amikor csak lehetőséged van rá, dolgozz állva.

Brit kutatók elvégeztek egy kísérletet buszsofőrökkel és jegyellenőrökkel, és az eredmények azt mutatják, hogy az egész napot ülve tölteni sokkal károsabb, mint sétálni a buszban. A magas vérnyomásnak rendkívül negatív hatása van a szív- és érrendszerre. Ha a test mozgáshiánytól szenved, a vér fele olyan gyorsan szállítja a tápanyagokat és az oxigént.

A munkanap folyamán meg kell ragadni az alkalmakat az izmok nyújtóztatására. Például sétálhatsz ebédszünetben, vagy tornázhatsz is egy picit. Ráadásul az utóbbi időben az állítható magasságú asztalok, amelyek mellett állva is lehet dolgozni, egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek.

5. Edd meg az alma héját is.

Ha több zöldséget és gyümölcsöt eszik, az senkinek sem fog megártani. De talán az almára megéri egy kicsit jobban odafigyelni. Az alma tartalmaz quercetint, aminek hasznos tulajdonságai vannak, például görcsoldó és gyulladásgátló. Továbbá védi az agysejteket a károsodástól, ami azt jelenti, hogy akadályozza a tanulási nehézségeket.

4. A kézzel írt jegyzetek javítják a mentális képességeket.

Nemcsak az hasznos, ha rajzolsz, hanem az is, ha kézzel jegyzetelsz. Az Indiana State University tudósai által elvégzett kutatás azt bizonyítja, hogy a kézzel történő jegyzetelés fejleszti a mentális képességeket, a pszichomotoros koordinációt, a figyelmet, a memóriát és így tovább. Írás közben az agynak azon részei is aktiválódnak, amelyek az olvasásért felelősek. Ez a laptopon történő jegyzetelés során nincs így.

3. Az evést követő egy órában ne moss fogat.

Sok fogorvos meg van győződve arról, hogy az evés utáni fogmosás ahhoz hasonló, mintha csiszolópapírral próbálnánk eltávolítani a dentális plakkot. Minden élelmiszer (de különösen a citrusfélék, a savas gyümölcsök, a paradicsom és az üdítők) érzékenyebbé teszik a fogzománcot a külső hatásokra. Ha megszegjük ezt a szabályt, lehetővé tesszük, hogy a savak beszivárogjanak a fog mélyebb rétegeibe. Tulajdonképpen ez vezet a lyukak kialakulásához. A megoldás pedig az, hogy kiöblítjük a szánkat sima vízzel.

2. Szabadulj meg az ébresztőtől.

Az 5 alvási fázis közül a legalkalmasabb a felébredésre az 1., a 2. és az 5. Ha az illető ezekben a fázisokban ébred fel, az hozzájárul ahhoz, hogy kipihentebbnek érezze magát. Ezzel szemben minden éles hang, ami felébreszt, tönkreteszi az alvásodat, és stresszt okoz a szervezetednek.

A nap folyamán így az ember ingerlékeny lesz, romlik a látása, a memóriája és a reakcióideje. Egy tanulmány szerint mindez idővel kardiovaszkuláris betegségeket, sztrókot, neurológiai rendellenességeket és szellemi hanyatlást idézhet elő. Hogy képes legyél ébresztő nélkül felkelni, nélkülözhetetlen, hogy hozzászokj egy bizonyos rendszerhez. Például mindennap ugyanabban az időben kell lefeküdnöd aludni.

1. Ne vedd mások véleményét a szívedre.

A tudományos kutatások eredményei azt bizonyítják, hogy azok az emberek, akik a társadalom véleményéhez nyugodtan viszonyulnak, tovább élnek. Mégis a legtöbb embernek támogatásra van szüksége. Ezért kell magadat olyan emberekkel körbevenned, akik inspirálnak és támogatnak életed során.

BÓNUSZ

Bizonyították, hogy a mellimplantátumok negatívan hathatnak az egészségre. Mellkasi fájdalmat, az érzékenység csökkenését okozhatják, illetve akár a mellszövet sorvadását is előidézhetik. Ráadásul nagyon gyakran a vizuális eredmény nem olyan, mint amilyenre az illető számított. Azt tudtad például, hogy a mellimplantátumokat lehet látni a bőrön keresztül?

A fentiek közül mit alkalmaztál már eddig is az egészséged védelmében? Írd meg egy kommentben!

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét