8 szokatlan házi gyógymód migrénre, ami tényleg működik

0
1316

A migrén olyan mértékű fájdalmat képes okozni, amit csak azok értenek, akik már átélték. Ettől megszabadulni sokszor nagyon nehéz, van, hogy a fájdalomcsillapítók sem hozzák meg a kívánt hatást.

Olyan furcsának tűnő, ámde hatékony trükköket mutatunk, amelyekkel szembeszállhatsz a migrénnel.

1. Készíts 100%-ban természetes smoothie-t.

A migrénre való szerek általában keserűek, ez az íz pedig utána még órákig megmarad a szánkban. Egy finom smoothie azonban megkímélhet ettől. Amellett, hogy csillapítja a migrént, a tested minden porcikájának előnyös.

2. Cseréld le az ágyneműt.

Ha a migrén akkor jelentkezik, mikor felkelnél, de miatta már az ágyból sem tudsz kikelni, az nem a véletlen műve. Lehet, hogy az ágynemű az oka. Az akrilból vagy poliészterből készült ágyneműk bizonyos gázokat bocsátanak ki, amelyek allergiát és fejfájást is okozhatnak.

3. Húzd le az ablakot az autóban.

Az autók belsejében vannak olyan részek, amelyek szintén gázokat bocsátanak ki, köztük xilolt és benzolt, amelyek stresszt, migrént, zavartságot okozhatnak. Ezért ajánlott lehúzni az ablakot autózás közben, hogy a levegő kivigye magával ezeket a káros gázokat.

4. Szoríts egy ceruzát a fogaid közé.

Mikor rád tör a migrén, sokszor ösztönösen összeszorítod az állkapcsaidat, de ettől csak még rosszabb lesz a helyzet. Tégy egy ceruzát a fogaid közé, így az állad el tud lazulni, a fájdalom pedig mérséklődni fog.

5. Tégy banánhéjat a homlokodra.

Hámozz meg egy banánt, és a héját dörzsöld be alkohollal. Feküdj le, tedd a homlokodra, kösd át gézzel, és hagyd fenn fél órán át. A banánhéj magába szívja majd a levegőben lévő méreganyagokat, és csillapítja a migrént.

6. Igyál sós citromlevet.

A só erősíti az immunrendszert, és kiegyensúlyozza a különböző anyagok szintjét a szervezetben. Ezzel az egyszerű recepttel felveheted a harcot a migrénnel szemben: fél pohár citromlében keverj el 1 teáskanál sót, majd idd meg a keveréket. Hatékony módszer, a fájdalom csökkenését szinte azonnal érezni fogod.

7. Nyomd a hüvelyk- és a mutatóujjad találkozásánál lévő pontot.

Ez az akupresszúrás pont segít a migrén csillapításában. Ha erősen nyomod, el fogsz lazulni, és javul a keringésed. Ezt a pontot masszírozhatod vagy dörzsölheted is.

8. Jógázz.

A migrén kezelésének sikeres módja lehet az is, ha az érzelmi kiváltó okokra összpontosítasz. Ezen a ponton jön képbe a jóga. Sokak szerint a migrén egyfajta blokkolásként nyilvánul meg azoknál, akik korlátozzák magukat abban, hogy olyanok legyenek, amilyenek szeretnének lenni. Előfordulhat, hogy ez valaki más miatt van vagy te nem hiszel saját magadban. Ha úgy érzed, a migrénedben ez is szerepet játszhat, próbáld ki a lefelé néző kutya és a gyermek pózt.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét