8 egyszerű módszer a migrén gyors és természetes módon történő enyhítésére

0
2340

A migrén neurológiai probléma, visszatérő fejfájásokat okoz, amelyek a közepestől az igen erős intenzitásúig terjedhetnek. Ez a leggyakoribb neurológiai betegség, gyakrabban fordul elő, mint az asztma és a cukorbetegség együttvéve. A felmérések szerint pedig a rokkantság vezető okai között is szerepel.

Hogy a szörnyű fájdalmat enyhíthesd, segítünk néhány tippel.

1. Jeges borogatás

A jégnek gyulladáscsökkentő hatása van. Teheted a homlokodra, a halántékodra vagy a nyakadra, hogy a fájdalom azonnal csökkenjen. Ha jég nincs kéznél, egy hideg vizes ruhát használj helyette.

2. Levendulaolaj

Kutatások szerint azok, akik levendulaolajjal inhaláltak, gyorsabban szabadultak a migréntől, mint azok, akik az illóolaj helyett placebót kaptak. Inhalálj vele 15 percig, vagy vízzel hígítva használd a tested különböző pontjain.

3. Borsmentaolaj

Masszírozd át vele a halántékodat és a tarkódat. Ez a migrénnel gyakran együtt járó hányingert és szorongást is csökkenti. Egy tanulmány szerint azt is képes megakadályozni, hogy a migrén visszatérjen.

4. Gyömbér

A gyömbért számos hatása miatt használjuk, egy kutatás szerint pedig a migrénnel szemben is segíthet. Az őrölt gyömbér csökkenti a migrén intenzitását és időtartamát. Gyulladáscsökkentő hatása van, és bizonyítottan segít fejfájás esetén.

5. Jóga

A jógázás ősi technika, amivel súlyos betegségeket is lehet kezelni. Mellékhatásoktól mentes terápia. Egy tanulmány szerint az egyszerű jóga gyakorlatok képesek csökkenteni a migrén időtartamát, intenzitását és gyakoriságát. A leghatékonyabb pózok:

  • Hastapadasana (előrehajlás állva);
  • Setu Bandhasana (vállhíd);
  • Shishuasana (gyermek póz);
  • Marjariasana (macska póz);
  • Paschimottanasana (ülésből előrehajlás);
  • Adho Mukha Svanasana (lefelé néző kutya póz).

6. Masszázs terápia

Migrénes betegek körében végzett tanulmány szerint a masszázs hatására kevesebbszer jelentkezik a migrén, és jobban is tudnak aludni. A különböző típusú masszázsok közül migrén ellen a következők a leghatékonyabbak:

  • svéd masszázs;
  • mélyszöveti masszázs;
  • reflexológia;
  • nyirokmasszázs;
  • shiatsu masszázs;
  • rolfing;
  • kranioszakrális terápia.

7. Magnézium

A magnéziumhiány okozhat fejfájást és migrént is. A magnézium rendszeres fogyasztása 41,6%-kal képes csökkenteni a migrén gyakoriságát.

Magnéziumban gazdag ételek:

  • mandula;
  • szezámmag;
  • napraforgó mag;
  • brazil dió;
  • kesudió;
  • mogyoróvaj;
  • zabpehely;
  • tojás;
  • tej.

8. Akupresszúra

Akárcsak a jóga, az akupresszúra is mellékhatások nélkül alkalmazható terápia migrén ellen. Egyes kutatások szerint nagyon jó alternatív kezelési módszer krónikus fejfájás és migrén okozta hányinger esetén.

A képen látható bármelyik pont nyomását kipróbálhatod, hogy enyhítsd a migrénedet.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét