7 hiba, amit el kell kerülnöd, hogy megóvd a gyermeked egészségét

0
1395

A terhes nők minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy egészséges életmódot folytassanak és úgy táplálkozzanak, ami jó a babának és nekik is.

Néhány étel és ital nem fogyasztható teljes biztonsággal ezalatt a 9 hónap alatt. Ezekről szeretnénk némi információt biztosítani, és hoztunk egy nagyon hasznos bónuszt, amit minden várandós nőnek tudnia kell.

7. Bizonyos halak

Ha terhes vagy, az ilyen halaktól jobb, ha tartózkodsz:

  • Halak, amikről köztudott, hogy sok higanyt tartalmaznak. Ide tartoznak a nagy halak, mint a kardhal, a cápa, a nagyszemű tonhal és a királymakréla. A higanyt fejlődési zavarokkal és agyi problémákkal hozták összefüggésbe babák esetében. A ponty kisebb mennyiségben tartalmaz higanyt, tehát kellő odafigyeléssel lehet csak fogyasztani, heti egy étkezésnél többször nem.
  • Olyan folyókban, patakokban, tavakban fogott halak, amelyek nagy gyárak vagy más szennyeződésforrás mellett vannak. Például lazacot, vérengző makrahalat, csíkos sügért, csukát, északi süllőt, pisztrángot. Ezek nagy mennyiségben tartalmazhatnak poliklórozott bifenileket.

6. Lágy sajtok

Ezek a csemegék kólibaktériumot vagy listeriát tartalmazhatnak, olyan baktériumot, ami nagyon kelletlen dolgokat tud okozni. Az ilyen sajtok közé tartozik a rokfort, a camembert, a gorgonzola, a feta, a brie, a queso fresco, a queso blanco és a panela, ha nem pasztőrözött tejből készültek.

Megoldás: Válassz kemény sajtokat, például svájcit vagy cheddart. Csak akkor fogyassz lágy sajtot, ha 100%-ig biztos vagy benne, hogy pasztőrözött tejből készült.

5. Füstölt tenger gyümölcsei

Ezek a sós finomságok hűtve csak akkor biztonságosak, ha legalább 75°C-on hőkezelték őket. Tartalmazhatnak listeria monocytogenes baktériumot, ami liszteriózist okozhat, így nagyon veszélyes rád is és a babára nézve is.

Megoldás: Hogy elkerüld a liszteriózist, válassz konzerv tengeri herkentyűket vagy főzd meg őket.

4. Túl sok koffein

A túlzottan sok koffeint összekapcsolták az alacsony születési súllyal, idő előtti szüléssel és akár a vetéléssel, tehát fontos, hogy a fogyasztását kontroll alatt tartsd. Egy csésze kávé vagy tea a nap folyamán biztonságosnak mondható, de próbáld meg a bevitelt 200 mg alatt tartani. És ne felejtsd el, hogy a zöld tea és az üdítő ugyanúgy tartalmaz koffeint, ne engedd, hogy megtévesszenek.

Megoldás: Válassz koffeinmentes italokat. A víz és a frissen facsartak a legjobb opciók.

3. Felvágottak

Minden felvágottat kerülj, mert listeria baktériumot tartalmazhatnak, amiről már sokat beszéltünk. Ide tartoznak a szalámik, sonkák, hotdog virslik is.

Megoldás: Ha mégis szeretnéd ilyesmikkel kényeztetni magad, megfelelően meg kell főznöd vagy sütnöd őket, legalább 75 °C-on.

2. Gyógynövényes teák és más gyógynövényes készítmények

Sokan úgy gondolják, hogy a gyógynövények a legegészségesebb dolgok a világon, és ez a legtöbb esetben így is van. Azonban néhány gyógynövényt már évtizedek óta a terhességek megszakítására használnak, és sajnos ez a hatásuk még mindig megvan.

A lehetőségeid: Olvashatsz minden egyes gyógynövényről részletesen, amit ital vagy bármilyen más formában fogyasztani szeretnél. Azonban lehet, hogy jobb, ha tartózkodsz az éttermekben és a boltokban kapható kész gyógynövényes keverékektől (mert a személyzet lehet, hogy nem 100%-ig pontos információkkal rendelkezik az összetevőkről), és a biztonságosabb, megszokott zöld- vagy fekete teát választod.

1. Alkohol

Sajnos az alkohol, amit megiszol, a placentán keresztül eljuthat a fejlődő magzathoz. Míg a felnőttek rendelkeznek olyan speciális fermentumokkal, amik segítenek lebontani az alkoholt és kiüríteni a szervezetből, a magzat lehet, hogy nagyon kis mennyiségben vagy egyáltalán nem rendelkezik ilyenekkel.

Az alkohol hatással van a sejtek fejlődésére, és megnehezíti a tápanyagok és az oxigén számára, hogy elérjék a céljukat a baba testében. És ez az, amiért nincs bizonyíték ebben a pillanatban arra, hogy egy kis mennyiségű alkohol elfogyasztása nem okoz problémát a terhesség folyamán.

Kérjük, hogy tartsd figyelemben, hogy lehet egyéni intoleranciád bizonyos élelmiszerekkel, például banánnal, citrommal vagy paradicsommal szemben. Konzultálj az orvosoddal, hogy megtudd, mely ételeket kell kerülnöd ebben a fontos időszakban.

BÓNUSZ

Meg kell próbálnod a biztonsági öv alsó részét olyan alacsonyra helyezni, amennyire csak tudod, közel a csípődhöz. Ez megakadályozza, hogy az öv megüsse a babát egy hirtelen fékezés esetén.

És mindig tartsd észben, hogy a terhesség során több tényező miatt is kevésbé tudsz koncentrálni, tehát különösen óvatosan vezess, és győződj meg róla, hogy legalább 10 centire ülsz a kormánytól.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét