7 este elkövetett hiba, ami miatt hízunk éjjel

0
468

Ha azt látod, hogy híztál, az nemcsak szorongást kelt, de komoly egészségügyi problémákat is eredményezhet. Kutatások szerint az elhízás növeli a korai halálozás kockázatát. Lehet, hogy a hirtelen súlygyarapodásod mögött az esti rutinod áll.

Összegyűjtöttük a leggyakoribb hibákat, amiket lefekvéskor követhetsz el és hízol tőlük. Ne kövesd el őket újra!

1. Késő esti nassolás

Mindenki ismeri a szabályt, hogy este 6 után már nem szabadna enni, de ez a legtöbbünket nem gátolja meg abban, hogy késő éjjel még rágcsálnivaló után nézzünk. Márpedig a késő esti evés elhízáshoz vezet. Növeli a koleszterin- és inzulinszintet, illetve negatívan hat a hormonháztartásra. Ne feledd, ha a kalóriabeviteled jóval nagyobb, mint amennyit felhasználsz, az egyenes út a hízáshoz.

2. Késő esti kávézás

Ha túl későn iszod meg az utolsó kávédat, az nemcsak bezavar az alvásba, hanem hízni is fogsz tőle. Koffeint legkésőbb 6 órával lefekvés előtt szabad fogyasztani. Tudósok szerint a benne lévő klorogénsav súlygyarapodáshoz vezet, ezért próbáld helyettesíteni vízzel.

3. Kevés alvás

Napi 7-8 óra alvás az egészséges. Ha ennél rendszeresen kevesebbet alszik valaki, akkor hamarosan egészségügyi problémák merülnek fel nála. Tanulmányokban kimutatták, hogy az alváshiány és az anyagcsere felborulása között szoros összefüggés van. De egyéb negatív hatása is van, például az állandó fáradtság, ami megakadályozza, hogy aktívan éld a napjaid.

4. Mozgáshiány

A fogyásban nagyon fontos szerepe van az edzésnek és a rendszeres mozgásnak, hiszen ezek fokozzák az anyagcserét és a kalóriaégetést. Elengedhetetlen naponta mozogni legalább egy keveset. Ha mindennap 15 percet sétálsz, 100 kalóriával többet égetsz el.

5. Elektronikus eszközök használata

Tanulmányok megerősítették, hogy a belőlük sugárzó kék fény alvászavarokat és hízást okoz. Ez a melatonintermelődéssel (alvási ciklusért felelős hormon) függ össze. Ha eddig elalvás előtt a telefonodat nézegetted, felejtsd el ezt a rossz szokást, és helyette inkább olvass vagy hallgass zenét.

6. Túl későre állított ébresztő

Kutatások szerint azoknak, akiket már korán reggel ér a napfény, kevesebb a testtömeg indexük. Ha 20-30 percig fürdesz a természetes fényben reggelente, az hatással lesz a testsúlyodra is. Még egy érv a kora reggeli kocogás mellett.

7. Káros színek

A kék elősegíti a pihenést és a jobb alvást, valamint elnyomja az étvágyat. A piros és a narancs ezzel szemben energiával tölt fel és éhessé tesz. Talán át kellene gondolnod, hogy milyen színek kapjanak helyet a hálószobádban.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét