7 dolog, ami derékfájást okozhat, és hogyan kerüljük el őket

0
2542

Ha derékfájás kínoz, tudnod kell, nem vagy ezzel egyedül. A dolgozó amerikaiak fele tapasztal hasonlókat. Sokan fájdalomcsillapítóval próbálják megkönnyíteni a helyzetet, de nem mindig ez a leghatékonyabb módszer. Ha egyes mindennapi szokásaidon változtatsz, megszüntetheted a problémát.

A következőkből megtudhatod, melyek azok a rossz szokások, amelyektől fájhat a derekad.

1. Feszülős szoknyát és magas sarkú cipőt viselsz.

Bár a ceruzaszoknya nagyon szexi, fájhat tőle a derekad. A szoros szoknyák akadályozzák a csípő természetes mozgását, ami megterheli a gerincet. Ugyanez történik, mikor magas sarkú cipőt veszel fel. Ilyenkor a lábfejed természetellenes helyzetbe kerül, ennek hatására pedig elmozdul a hát alsó részének izomzata. Válassz olyan szoknyát, ami lehetővé teszi a láb szabad mozgását, és olyan cipőt, aminek a sarka legfeljebb 5 centi magas.

2. Túl gyakran iszol üdítőt.

A cukros italok nem egészségesek. Többféle egészségügyi probléma mellett még derékfájást is képesek okozni. Ha rendszeresen iszol üdítőt, megnő a vesekő kialakulásának esélye, ami súlyos derékfájdalommal jár. A szénsavas italoktól gáz kerül az emésztőrendszerbe, ami extra nyomást helyez a gerincre. Ha egy pohár kóla után máris érzed a derékfájást, ezután inkább igyál vizet.

3. Nagyon stresszes vagy.

Mikor a testedben stresszhormon szabadul fel, az izmaid ösztönösen megfeszülnek. Ez a feszültség a nyakban, a vállakban és a deréknál is fájdalmat okoz. Egy tanulmányban kimutatták, hogy ha a napi rutinod részévé teszed a relaxálást, sokat javíthatsz a derekad állapotán.

4. Rossz párnát használsz alváshoz.

Hatalmas párnán aludni elsőre kényelmesnek tűnhet, de szinte biztos, hogy fájni fog tőle a derekad. A legtöbb párnán a fejed természetellenes helyzetben van, ez pedig nyomást helyez a nyakra és a gerincre, ami egyrészt fájdalomban, másrészt rossz alvásban nyilvánulhat meg. Ha párna nélkül nem tudsz aludni, válassz megfelelő méretűt, egy másikat pedig helyezz a térdeid alá vagy közé. Ezzel csökkentheted a gerincedre nehezedő nyomást.

5. Rossz testhelyzetben mosogatsz.

Ha mosogatás közben a mosogató fölé hajolsz, nyomás nehezedik a derekadra, az ott lévő izmok megfeszülnek. Ha naponta csak néhány percig vagy ebben a testhelyzetben, már akkor is komolyan árthatsz a derekadnak. Az egyik lábadat helyezd egy kis sámlira vagy fellépőre mosogatás közben. Így megfelelő lesz a testtartásod, nem terheled le a derekad.

6. Túl gyakran lépcsőzöl.

Egészségesnek tartják, de nem a legjobb megoldás arra, hogy fitt maradj, főleg, ha már eleve küzdesz derékfájással. Ha szokott fájni a térded vagy a derekad, kérd ki az orvosod véleményét, hogy szabad-e edzésként lépcsőznöd.

7. Ágyban olvasol.

Ha elalvás előtt az ágyban olvasol, a hátad és a vállad merevvé válhat. Extra nyomás nehezedik a gerincedre és a derekadra, ami fájdalom formájában fog jelentkezni. Ha neked az olvasás segít abban, hogy könnyebben el tudj aludni, ne az ágyban tedd, hanem válassz egy kényelmes széket, ami megtámasztja a hátadat.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét