6 probléma, amivel szembesülhetünk, ha 8 óránál többet alszunk

1
3150

Mindenki, aki egészséges életmódot akar folytatni, tudja, hogy legalább 8 órát kell aludni. De nem sokan tudják, hogy ennél többet nem ajánlott. A túl sok alvás, ugyanúgy, mint a túl kevés alvás, káros lehet az egészségre.

Szeretnénk megosztani 6 tudományosan alátámasztott okot a túl sok alvás elkerülésére.

6. Súlyproblémák

Különböző tanulmányok azt mutatják, hogy a rövid és a hosszú alvás is kapcsolatban áll a cukorbetegséggel és az elhízással. Ez a tény nem annyira nyilvánvaló, de az orvosok azt állítják, hogy kevesebbet mozgunk, mint kellene, és ezért hízunk. Túl későn kelünk fel, és nincs időnk mozogni.

5. Depressziós zavar

Azok az emberek, akik depressziós zavarban szenvednek, alvászavart is tapasztalnak. Néha, a betegség bizonyos típusai esetén, az emberek a szokásosnál többet alszanak. Ez egy ördögi kör, mert a sok alvás még rosszabbá teheti a depressziót. Egyre többet alszol, és nem akarsz felkelni az ágyból reggelente, nem érdekel a világ, és ezek depresszióhoz vezetnek.

4. Szívbetegség

Ha túl sokáig alszol, akkor nemcsak értékes órákat veszítesz el, hanem szívbeteg is lehetsz. Manapság a szívbetegségek a leggyakoribb halálokok között szerepelnek, és a 8 óránál hosszabb alvás a szívrohamban elhalálozás esélyét 34%-kal növeli.

Tanulmányok szerint a nők hajlamosabbak tovább aludni, mint a férfiak, ezért nekik észben kell tartani, hogy szoros kapcsolat áll fenn a túlzottan sok alvás és a szívbetegség között.

3. Fejfájás

A kevés alvás fejfájás okoz, de ez akkor is igaz, ha túl sokat alszunk. Nem szabad túl sokat feküdnünk az ágyban hétvégén és ünnepnapokon. Máskülönben lehet, hogy szörnyű fejfájással ébredünk.

2. Memóriaproblémák

Egy tanulmány szerint a hosszú alvás befolyásolja az agyunk működését. Ha rendszeresen felébredsz éjszaka, akkor lehetséges, hogy nem alszol elég mélyen.

Ez befolyásolja az agy kognitív funkcióit, koncentrációs képességét, valamint az emlékezetet.

1. Álmatlanság

Meglepően hangzik, de néha az álmatlanságot az egészségtelen szokások, az aktivitás és a nem minőségi alvás okozzák. Például ha későig fennmaradsz a számítógép előtt, és úgy döntesz, hogy másnap tovább alszol, lehetséges, hogy álmatlanságtól fogsz szenvedni. Két nap elegendő ahhoz, hogy összezavard a tested, és alvásproblémákat tapasztalj.

Hogyan aludj kevesebbet (és jobban)?

Hogy hagyd a tested teljesen regenerálódni 7-8 órán belül, próbáld meg követni ezeket az egészséges alvással kapcsolatos szabályokat:

  • Egyél egészséges ételeket.
  • Csökkents az elfogyasztott alkohol mennyiségét.
  • Mozogj.
  • Mindig ugyanakkor kelj fel és menj aludni.
  • Ne fogyassz koffeintartalmú italokat és nagy adag ételeket.
  • Bizonyosodj meg róla, hogy a hálószobád csendes és sötét.

Te hány órát alszol általában? Ez megfelelő számodra?

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

1 hozzászólás

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét