6 diétával kapcsolatos titok a sikeres fogyáshoz

0
1581

A statisztikák szerint egy átlagember évente legalább 4-szer próbál meg fogyni. De 100 emberből csak 1-nek sikerül tartósan lefogynia. Hogy te legyél az az egy, eláruljuk, hogyan lehet jobb eredményt elérni kevesebb szenvedéssel.

Az érzelmi alapú evés szakértője, Dr. Roger Gould szerint az érzelmeink, nem pedig az akaraterő hiánya gátol minket a tartós fogyásban. Ezért fontos tudnod a következőket, mielőtt elkezded a kilók elleni harcot.

1. Légy következetes.

Egy diétát elkezdeni mindig nagyon nehéz, hiszen szinte kizárólag zöldséget és némi gyümölcsöt ehetsz, miközben valószínű, hogy inkább a gyorsételekhez vagy hozzászokva. Ez komoly stressz a szervezetnek, ennek megfelelően fog reagálni rá. Ne követelj magadtól egyszerre túl sokat, inkább fokozatosan vezesd be a változásokat.

2. Kövesd nyomon a fejlődésedet.

Hiszed vagy sem, nagyon fontos a fejlődésedet nyomon követni. Ebből kaphatsz valós képet arról, hogy mennyit fogytál. Sok esetben hónapokba telik, hogy a testeden jelentősebb változásokat láthass, de ha feljegyzed az eredményeidet, nem fogod elveszteni a motivációdat.

3. Fizikailag légy aktív.

Egy egészséges fogyókúrás étrend segít abban, hogy fogyj, de nagyon fontos, hogy a helyes táplálkozást mozgással egészítsd ki. Még az olyan könnyű mozgásformák, mint például a séta vagy a gyaloglás is sokat segíthetnek.

4. A barátaid és a családod támogatására is szükség van.

A támogatás nagyon lényeges, ha diétázni kezdesz. A szeretteid tudják, hogy ha engedsz a kísértésnek, utána bűntudatod lesz, ezért emlékeztethetnek rá, hogy inkább óvakodj a kalóriadús ételektől.

5. Határozd meg az anyagcseretípusodat.

Ha úgy érzed, te mindent megteszel, még sincs észrevehető eredménye a fogyókúrának, akkor sincs baj. Mielőtt feladnád, inkább határozd meg, milyen az anyagcseréd. Ha lassú, légy türelmes a testeddel, hidd el, a hosszú távú eredmények egy nap igenis láthatók lesznek.

Az anyagcserét felgyorsíthatod bizonyos zöldségekkel, gyümölcsökkel és bőséges vízfogyasztással.

6. Minden diéta esetén szükséges a szakszerű felügyelet.

Ha úgy döntesz, belevágsz egy diétába, a legjobb, ha felkeresel egy táplálkozási szakértőt, aki tanácsokkal is el tud látni. Ne feledd, a csodadiéták, amelyek azt ígérik, hogy pillanatok alatt rengeteget fogsz fogyni, igen veszélyesek tudnak lenni. Az alacsony kalóriatartalmú étrendek sokszor az alapvető tápanyagokat is mellőzik, ezért mind fizikai, mind mentális tekintetben károsan hatnak a testre.

BÓNUSZ: Bevásárlólista

Íme egy lista a legjobb fogyókúrás ételekkel:

  • tojás
  • zöld leveles zöldségek
  • lazac
  • fokhagyma
  • keresztesvirágú zöldségek
  • sovány marhahús és csirkemell
  • babfélék és hüvelyesek
  • tonhal
  • fűszerek
A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét