5 lépés az agresszív emberek kezeléséhez

0

Szinte biztos, hogy életünk során szembekerülünk agresszív emberekkel. Az agresszió akkor alakul ki, amikor egy konfliktus során az egyik fél úgy érzi, hogy meg kell védenie az érdekeit, harcolnia kell, hogy elnyerjen valamit, és gyakran ezt mások kárára teszi. Tehát legyünk tisztában azzal, hogy az agresszió a mi kárunkra történik.

Először is, úgy tudod felismerni az agresszív embert, hogy:

  • Félbeszakít vagy hangosan beszél, hogy ne juss szóhoz.
  • Nem engedi, hogy kifejezd a véleményed és a hozzáfűznivalód.
  • Gyakran olyan érzésed lehet, hogy átlépték az általad felállított határokat.
  • Az ilyen emberrel való interakció általában feszültséghez vezet.
  • Testileg és lelkileg kimerültnek érzed magad a beszélgetés után.

Sajnos nem tudjuk elkerülni az ilyen embereket. Tehát meg kell találnunk az egyensúlyt az önérvényesítés és az együttérzés között, hogy kezelni tudjuk őket. Kövesd ezt az 5 lépést, hogy elsajátítsd az agresszivitás kezelésének művészetét.

Maradj nyugodt.

Ha agresszíven reagálsz, akkor csak rosszabb lesz a helyzet, a másik fél csak még agresszívabb lesz. Íme néhány tipp, aminek segítségével megőrizheted a nyugalmadat:

  • Végy egy mély lélegzetet.
  • Kelj fel egy pohár vízért vagy a telefonodért. Vagy csinálj valami mást, ami oldja a feszültséget, ami éppen formálódik.
  • Gondolj arra, hogy mennyire megbánod azokat a kijelentéseidet, amiket a dühöd miatt mondasz ki hangosan.

Világíts rá.

Nevezd a nevén. Ne folytasd a beszélgetést úgy, mintha semmi sem zavarna. Helyette mutass rá, hogy agresszíven viselkedik, és mindezt empatikusan, ne úgy, hogy még jobban felizgassa magát. Kerüld a “te” és a “tiéd” szavakat, inkább ezek közül próbálj használni valamit:

  • “Nincs semmi ok a stresszre, megoldjuk/kitalálunk valamit.”
  • “Kérlek, beszélj halkabban.”
  • “Bocsánat, mondhatnék valami fontosat/valamit, ami segíthet?”
  • “Megértem, hogy ez kiborító lehet.”

Ha ezt időben megteszed, segít kimozdítani őt abból az állapotból, hogy nincs tudatában a viselkedésének, és segít, hogy tudatosabb lehessen. Ennek eredményeképp az illető nyitottabb lehet arra, hogy meghallgassa azt, amit mondasz.

Légy empatikus.

Próbáld a másik szemszögéből nézni a dolgokat, és megérteni, hogy miért agresszív. Ahogy fent említettük, az agresszió egy természetes reakció annak érdekében, hogy megvédjünk vagy megszerezzünk valamit. Próbáld figyelembe venni ezeket:

  • Mit veszíthet a másik? (időt, pénzt, barátokat, családot, státuszt, hírnevet stb.)
  • Te hogyan éreznéd magad ilyen helyzetben?
  • Zajlik éppen valami az életében, ami miatt általánosságban véve könnyebben zaklatottá válik és lobbanékonyabb?

Légy magabiztos.

Ellentmondásosnak tűnik, hogy lehetsz egyszerre empatikus és magabiztos, de az egyik nem zárja ki a másikat. Az, hogy megérted a másik helyzetét, még nem jelenti azt, hogy engeded, hogy agresszív legyen.

  • Beszélj halkan és egyenletesen. Ez magabiztosságot sugall, és nem fogja arra ösztönözni a másik felet, hogy megpróbáljon hangosabb lenni, mint te.
  • Állj a sarkadra, és ne engedd, hogy ő uralja a beszélgetést. Mondd el a véleményedet.
  • Maradj tisztelettudó, és várd el ugyanezt a tiszteletet viszonzásképp.
  • Ha az agresszió elkezd növekedni, reagálj erőteljesebben és magabiztosabban, hogy megmutasd, hogy a türelmed fogy.

Koncentrálj.

Ha valakit elárasztanak az érzelmei, szem elől téveszti az adott ügyet és azt, hogy az egész vita miből indult. De ha figyelsz a fontos dolgokra és tényekre, segítesz a másiknak abban, hogy visszatérjen a tárgyhoz és az indokláshoz. Például:

  • “Csak az számít, hogy…”
  • “Néhány év múlva, ha visszaemlékezünk erre a helyzetre, nevetni fogunk.”
  • Próbáld megnevettetni, mert az teljesen elvonja a figyelmét.

Voltál már ilyen helyzetben? Hasonló lépéseket tettél?

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét