30 csodálatos életcél, hogy a 30-as éveid legyenek az eddigi legjobbak

0
494

Képzeld el, hogy ebben az évben fogod betölteni a 30-at. A 3. X-et, ahogy emlegetni szokás, és mindezt abban a reményben, hogy nem lesz nagy ügy. De nagy ügy, ehhez kétség sem fér. A 30-as éveink kulcsfontosságúak, olyan szokások alakulnak ki ilyenkor, amelyek meghatározzák az egész hátralévő életünket.

Ezt észben tartva érdemes kitűzni néhány célt, hogy ezek az évek a lehető legmesésebbek és legboldogabbak legyenek.

1. Ápold a baráti kapcsolataidat.

Kutatások során megállapították, hogy míg a 20-as éveinkben nagyszerű érzés, hogy rengeteg baráttal vesszük körbe magunkat, a 30-as éveinkben a barátságok minőségének van a legnagyobb hatása az érzelmi állapotunkra. Idővel valószínűleg a barátaid köre egy csodálatos kis csoporttá fog szűkülni, amelyben az emberek lehet, hogy egész életedben ismertek téged, és feltett szándékod, hogy ez örökre így maradjon.

2. Légy őszinte önmagadhoz.

Ha nem tudsz őszinte lenni saját magadhoz, akkor hogyan lennél képes őszinte lenni valaki máshoz? A múltban előfordulhatott, hogy meggyőzted magad, hogy valami helyes, amikor az összes porcikád azt súgta, hogy nem az. Ha kitartasz a meggyőződésed mellett, hű tudsz maradni önmagadhoz.

3. Keress olyan munkát, amit imádsz.

Miután a tanulmányaikkal végeztek, nagyon sokan az első munkát elfogadják, amit felajánlanak nekik. És ezt követően éveket szentelnek annak a munkának, míg összeszedik a bátorságukat, hogy váltsanak. Két szó: transzferálható készségek. Több éves tapasztalattal a hátad mögött a 30-as éveid kiválóan alkalmasak arra, hogy válts, és olyan munkát találj, amitől imádni fogod a hétfő reggeleket.

4. Hagyj időt a lustálkodásra.

Van egy ősi buddhista mondás, ami szerint a semmittevés segít, hogy minden a helyére zökkenjen. Ellentmondásnak tűnik, de kimutatták, hogy ha nem igazán csinálsz semmit, az hosszú távon növeli a produktivitást. Tehát nyugodtan élvezd a kanapén heverészést vasárnap délutánonként bűntudat nélkül.

5. Utazz.

Ha már szülő vagy, minden bizonnyal egy teljesen más élmény lesz utazni. Gyermekként megtapasztalni egy teljesen új kultúrát nagy élmény, és a szülők ilyenkor alig várják, hogy megoszthassák a más országba való utazás világnézetet tágító, lélekfrissítő örömét a gyerekeikkel.

6. Hagyj fel a rossz szokásaiddal.

Ha te is olyan ember vagy, aki minden januárban megfogadja, hogy “Az idén felhagyok az X, Y, Z rossz szokásommal”, akkor itt az ideje, hogy ez tényleg megtörténjen. Ragaszkodj a kijelentésedhez!

7. Tanulj meg egy új nyelvet.

Sok ember legalább egy idegen nyelven tűrhetően tud, mert az iskolában megtanulta. Ebben az életkorban úgy érezheted, hogy itt az ideje, hogy tényleg belemerülj egy új nyelv megtanulásába. Ez olyasmi, amiről bizonyították, hogy javítja az agyi funkciókat, kreatívabbá teszi a gondolkodást, és akár abban is segíthet, hogy jobban megértsd az emberek érzéseit.

8. Egyél reggelit.

Tényleg a nap legfontosabb étkezése. Ha olyan ember vagy, akinek a müzli vagy a vajas pirítós egyszerűen nem csúszik (hogyan is csúszna így önmagában?), akkor miért nem próbálsz ki néhány egyszerű, de ínycsiklandó receptet? Az interneten rengeteg lehetőség közül válogathatsz.

9. Nézz szembe a félelmeiddel.

Félünk a bukástól. Félünk a veszteségtől. Félünk attól, hogy megbántanak minket. Félünk a repüléstől/magasságtól/fogorvostól/tűtől/bohócoktól. Vagy tegyük fel, hogy te éppen a kígyóktól félsz gyermekkorod óta. De most a gyerekeid imádják az állatkertet, és állandóan a hüllőket szeretnék megnézni vagy azokról beszélnek. Nyilván ezek után sem szeretnél egyet háziállatnak, de valószínűleg legalább nem ráz ki a hideg az említésüktől, ami – valljuk be – elég felszabadító.

10. Tanuld meg szeretni a tested.

Nagyon sok idősebb nő (édesanyák, nagymamák) igyekeznek a fiatalabbak életét könnyebbé tenni a tanácsaikkal. Az egyik bölcs gondolat ezek közül az, hogy egy nap, amikor megnézed a régi fotókat, amik rólad készültek, azon fogsz tűnődni, hogy mégis mitől féltél.

11. Találd meg azt, ami boldoggá tesz.

Lehet az a friss levegő, az óceán, a család vagy az alkotás. Ha még nem tudod, mi tesz téged boldoggá, látogass el a Pinterestre. Mielőtt tudatosulna az egész, máris inspiráló ötletek tömkelegével találkozol. Kísérletezz! Vegyél például szörfleckéket. Ha sikerül rálelned arra, ami boldoggá tesz, mindig tudni fogod, mihez kezdj, ha egy kis kikapcsolódásra van szükséged.

12. Légy kedves önmagaddal.

És légy kedves másokkal is, de a 20-as éveidben megtanulhattad, hogy ha te nem helyezed előtérbe a saját boldogságodat, akkor szinte biztos, hogy ezt mások sem fogják megtenni helyetted.

13. Határolódj el a negativitástól.

Visszatekintve valószínűleg te is úgy látod, hogy túl sok időt fecséreltél arra, hogy megpróbálj olyan emberek kedvében járni, akiknek soha semmi nem jó. Az élet túl rövid ahhoz, hogy olyanok vegyenek körül, akik leszívják az energiádat és lekicsinylően tekintenek rád. Olyanokra szakíts időt, akik miatt úgy érzed, hogy önmagad legjobb változata vagy.

14. Keresd meg azt a tevékenységet, ami megnyugtat, feltölt.

Olyan hétköznapi dolgokra gondolunk, amik azt az érzést váltják ki belőled, mint amit akkor éreznél, ha egy hegy megmászása után lepihenhetnél a csúcson és onnét nézelődhetnél. Lehet ez egy kávézóban üldögélés, ha városban élsz, ahonnét nézheted a város nyüzsgését. Vagy akár egy tengerparti séta. Élvezd a magányt, fedezd fel az egyedül töltött idő előnyeit.

15. Soha nem késő újrakezdeni.

Soha nem késő változtatni az addigi szemléleteden, képzettségeden vagy akár kilépni egy rossz kapcsolatból vagy külföldre költözni. Ha ezek komolyan felmerülnek benned, akkor valószínűleg 5 év múlva is a fejedben fognak járni, és lehet, hogy bánni fogod, hogy nem léptél előbb.

16. Tedd rendbe a pénzügyeidet.

A 20-as éveikben a fiatalok gyakran nem bölcsen használják fel a pénzüket. Sokan bizonyára azt gondolják, hogy bárcsak számításba vették volna azt az időszakot is, amikor a megtakarításokat már többre tartják, mint egy átmulatott éjszakát. Természetesen fontos, hogy időnként meglepjük magunkat valamivel. De az élmények és a szeretteinkkel töltött minőségi idő hozza el a legtöbbünknek a hosszú távú boldogságot, nem pedig a táskák és a cipők.

17. Tanuld meg, hogyan oldd a stresszt.

Ha álmatlanságot tapasztalsz, és úgy érzed, éjjel 11-kor tudnád megváltani a világot, akkor szeretnénk elmondani, hogy ahogyan millió dolog tud stresszt okozni, úgy számtalan dolog tudja azt enyhíteni, csökkenteni is. Csak meg kell találnod a számodra megfelelő módot. Lehet az például egy felnőtteknek szánt színező is.

18. Gyakorold az önfegyelmet.

Ha a 20-as éveidet a túlzások uralták, ideje korlátokat szabni mind pénzügyi, mind társasági élet szempontjából. Menj vásárolni anélkül, hogy minden pénzedet elköltenéd. Igyál pár italt a barátaiddal, de másnap reggel 9-kor már állj készen az új napra. Lehetsz jó mindkét világban, és úgy fogod érezni magad mint egy felnőtt, aki értékes tapasztalatot szerzett a mértékletesség értékéről.

19. Többé ne hasonlítsd magad másokhoz.

Egyszerűen hagyd abba itt és most. Bizonyára mára már te is tudod, hogy teljesen értelmetlen összehasonlítani a merően különböző célokat az addig vezető végtelen számú úttal. Fontos, hogy ismerd önmagad, ismerd a céljaidat és haladj a saját utadon.

20. Olvass sok könyvet.

A modern élet rohanó, néha konkrét döntéseket kell hozni azért, hogy a kikapcsolódás miatt olvassunk. De az érzés, amikor belefeledkezel egy letehetetlen könyvbe, tényleg felülmúlhatatlan. Ráadásul az olvasás jobb emberré tesz minket.

21. Tanulj meg nemet mondani.

Úgy vagyunk kitalálva, hogy örömet okozzunk, így a legtöbb ember számára az, hogy valamit visszautasítson, valódi kihívás. És hogy igent mondasz, az teljesen rendben van addig a pontig, amíg háttérbe nem szorítod a saját szükségleteidet. Mielőtt bármibe belemennél, tedd fel magadnak ezt a három kérdést: “Ezt akarom tenni?”, “Képes vagyok erre?”, “Van időm erre?”

22. Mindennap mozogj.

Igen, mindennap. De nem kell kemény, edzőtermes edzésnek lennie. De a mozgás – például reggeli jóga vagy esti séta – beépítése a napi rutinba jót fog tenni, és így könnyebb lesz megtartani a jó szokásokat, mire eléred a 40-et.

23. Táplálkozz egészségesen.

A kiegyensúlyozott táplálkozás egyszerűen a legjobb befektetés, amit az ember a jövőbeni egészségéért tehet. Mindenki szeretne a lehető legtovább egészséges lenni, és ez kulcsfontosságú ebből a szempontból.

24. Írj egy levelet a jövőbeni énednek.

Vannak, akik mindig is szerettek írni, hiszen van valami az elmélkedés folyamatában, ami segít hálát adni, és növeli az öntudatot. A célok kitűzése ösztönzésként hat, hogy a lehető legjobb ember legyél ma, ebből adódóan pedig a jövőbeni éned büszke lehet majd.

25. Készíts képeket.

Ha pedig ezt kipipálhatod, mert szoktál képeket készíteni, akkor már csak azt kell megtenned, hogy többet hívatsz elő és meg is nézegeted őket. A fotók képesek megörökíteni a pillanatot, ami soha többé nem ismétlődik meg, és 20 vagy 30 év múlva örülni fogsz, hogy lencsevégre kaptad.

26. Soha ne hagyd abba a tanulást.

A befektetés önmagadba sosem pazarlás. Legyen az egy online kurzus, esti iskola vagy csak olvasol valamiről, ami érdekel, a tanulás hozzátesz ahhoz, ahogy a világot látod, a tudást pedig nem tudják elvenni tőled.

27. Használj naptejet.

Komolyan. Ha olyan országban élsz, ahol sokszor van nagyon meleg, ezt valószínűleg beléd sulykolták egészen kiskorodban. És ne felejtsd el a füleidet!

28. Hagyd abba a folyamatos bocsánatkérést.

Ez egy elég alapvető gondolat. Ha azonnal bocsánatot szoktál kérni minden olyan esetben, ha olyat tettél vagy mondtál, ami helytelennek tűnhetett vagy mások számára bántó volt, először legalább alaposan gondold végig a történteket. Vannak dolgok, amikért soha nem szabad bocsánatot kérni, például akkor, ha: nemet mondasz; magadat helyezed az első helyre; nem tudsz valamit; más helyett; segítséget kérsz; rendezetlen a külsőd; elfoglalt vagy; önmagad vagy.

29. Ne érd be a középszerűséggel.

Mégpedig azért, mert megérdemlünk minden boldogságot, amit ez a csodálatos világ kínálni tud nekünk.

30. Soha ne hagyj fel a célok felállításával.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét