12 tudományosan alátámasztott módszer fogyásra szigorú diéta nélkül

0
93

Tudtad, hogy egy tábla csokoládéban lévő kalóriamennyiség elégetéséhez 1 óra 40 perc tempós sétára van szükség? Nem könnyű mindig kontroll alatt tartani magunkat, és nem könnyű elindulni a fogyás rögös útján sem. Főleg, ha azt sem tudod, hogyan kezdj bele.

Adunk néhány tippet, hogy egyszerűbb legyen.

1. Egyél csípős szószokat.

Kanadai tudósok bizonyították, hogy a csípős szószok serkentik az anyagcserét, és meggátolják, hogy édes vagy sós ételeket kívánjunk meg.

Ezért is hasznos, ha az ételek mellé csípős, fűszeres szószokat eszel. A csípősséget adó kapszaicin csökkenti az étvágyat és erősíti az immunrendszert. Borsozd meg a rántottát, a tésztát, a húsok mellé pedig készíts csípős szószt.

2. Használj hajszárítót.

Nagyon kevesen tudnak róla, hogy a hajszárító segíthet a fogyásban. A hő hatására ugyanis izzadni kezdesz, ez pedig segít megszabadulni a testedben lévő felesleges folyadéktól. Tehetsz magadra gyömbéres borogatást is. Látványos hatást érhetsz el vele azokon a részeken, ahol karcsúsodni szeretnél.

3. Gondosan válassz tányért.

Tudósok bizonyították, hogy ha a tányér és az étel azonos színű, akkor többet eszünk, mintha kontrasztosak lennének.

A legjobb, ha kék színű tányért használsz, hiszen ez tér el leginkább a húsok és a zöldségek színétől. Ezzel az egyszerű trükkel máris csökkentheted az étvágyadat.

4. Rendszeresen egyél fahéjat.

A fahéj csökkenti az éhségérzetet és az étvágyat, ezért érdemes nap mint nap fogyasztani. Kutatások szerint szabályozza a szénhidrát-anyagcserét. Akik a kísérlet során fahéjjal ették a desszertet, tovább érezték magukat jóllakottnak, mint azok, akik nem ettek hozzá fahéjat.

5. Legyen világosabb, és kapcsold le a zenét.

Ha szeretsz étteremben enni, megfigyelheted, hogy ott olyan atmoszférát teremtenek, ami még több evésre ösztönöz. Lágy fények, hangos zene – ezektől ellazulsz, és megjön a kedved az evéshez. A zene hatására pedig gyorsabban is fogsz enni.

Hogy ezt a hatást kiküszöböld, legyen a konyhád minél világosabb, a zenét pedig kapcsold le, amíg falatozol. Meg fog lepni, milyen eredményeket tudsz elérni ezzel.

6. Aerobikozz.

Különböző tanulmányok kimutatták, hogy az aerob edzésformák, mint az aerobik, a futás, a kocogás és az úszás a legjobbak, ha zsírt szeretnél égetni.

Az idősebbek jobb eredményt érhetnek el, ha súlyzókkal edzenek, de a fiatal és egészséges embereknél az aerobik gyakorlatok a leghatásosabbak a fogyásban.

7. Légy jó társaságban.

A társaság, amiben vagyunk, hatással van a kedélyállapotunkra és az étkezési szokásainkra. Kutatások szerint az emberek többsége hajlamos ugyanazt enni az étteremben, mint a barátai. Ez előnyös, ha a barátaid egészségesen táplálkoznak, de igen káros, ha gyorskajákon élnek.

Ráadásul, ha valaki mellettünk gyorsan eszik, mi is gyorsabban fogjuk belapátolni az ételt.

8. Aludj eleget.

Az elhízás azon is múlik, hogy milyenek a fények a hálószobádban. Egy tanulmányban megállapították, hogy akik teljes sötétségben alszanak, kevésbé hajlamosak az elhízásra, mint azok, akiknél nagyobb a világosság éjszaka.

A fogyáshoz napi 7-8 óra alvásra van szükség. Ha ennél kevesebbet alszol, hamarabb megéhezel a hormonok egyensúlyának felborulása miatt.

9. Egyél több tejterméket.

Több tanulmány is állítja, hogy a tejtermékek segíthetnek a fogyásban. Akik naponta 3-szor fogyasztanak tejterméket, gyorsabban fogynak, mint azok, akiknek ezek nem szerepelnek az étrendjükben.

10. Fogyassz több hüvelyest.

6 héten át napi 130 gramm bab elfogyasztása 0,3 kiló fogyáshoz vezet, és csökkenti az étvágyat. A bab, a lencsefélék és más hüvelyesek rengeteg rostot és fehérjét tartalmaznak. A bennük lévő szénhidrátok pedig nem emelik meg a vércukorszintet annyira, mint például a fehér kenyérben lévők.

Akik nem szoktak hüvelyeseket fogyasztani, azok fokozatosan vezessék be őket az étrendjükbe. Fogyasszák köretként rizs és burgonya helyett, vagy főzzék bele a levesbe, de adhatják őket salátákhoz is.

11. Először levest egyél.

Egyél valamilyen könnyű levest, hogy megszabadulj pár kilótól. Tanulmányok azt mutatják, ha a főétel előtt levest fogyasztasz, kevesebbet fogsz enni a hizlalóbb fogásból. Mindegy, hogy a leves miből készül, a lényeg, hogy ne legyen benne több 100-150 kalóriánál.

A legjobb, ha zöldségleveseket választasz a fogyáshoz.

12. Figyelj a hőmérsékletre abban a szobában, ahol a legtöbb időt töltöd.

Ausztrál kutatók jöttek rá, hogy a fogyást még a környezet hőmérséklete is befolyásolja. Az ideális a 18-19 °C. A testzsírnak 2 fajtája van: a “rossz” fehér zsír, ami a csípőnkön gyarapszik és a “jó” barna zsír, ami a fehér zsír elégetéséért, valamint az energiautánpótlásért felel. Hogy ez a folyamat elinduljon, a hőmérsékletnek viszonylag alacsonynak kell lennie.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét