10 öregedést gyorsító élelmiszer, ami miatt idősebbnek nézel ki

0
3080

Egy ártatlan muffin egy csésze illatos kávéval vagy egy tápláló szalámis szendvics elsőre veszélytelennek tűnik. De sok ételnek negatív hatása van szervezetünkre. A cukrok, az egészségtelen zsírok, a túl sok só és alkohol, de még a koffein is tönkreteheti az értékes fehérjéket, és dehidratációt idézhet elő, ennek első elszenvedője pedig a bőr lesz.

A következőkben bemutatjuk, hogy mely termékeket fogyaszd nagyobb elővigyázatossággal, mert rossz hatással lehetnek a bőrödre.

1. A cukor pusztítja a fehérjéket és a lipideket.

A cukor felelős a hízásért, a bőr ráncos lesz tőle és megereszkedik, és az általános egészségi állapotunknak is sokat árt. A túl sok cukor fogyasztásával elkezdődik a glikáció folyamata: ha több cukrot eszünk, mint amennyit a szervezetünk fel tud dolgozni, a glükóz elkezd kapcsolódni a fehérjékhez és a lipidekhez. Ez a folyamat károsítja a bőrben lévő kollagént (ezek a fehérjék biztosítják a bőr feszességét), és elősegíti a ráncok kialakulását.

2. A transzzsírok gyengítik a bőrben a vérkeringést.

A transzzsírok megtalálhatók a gyorsételekben, a margarinban és számos egészségtelen ételben. Ezek nemcsak a szívbetegség kockázatát növelik, de keményítik az érfalat, és összehúzzák az ereket. Ennek hatására a vérkeringés gyengül a bőrben, megindul az idő előtti öregedés és ráncosodás.

Ne higgy a csomagoláson lévő feliratnak, ha azt hirdeti, hogy az adott termék nem tartalmaz transzzsírokat, mert ezekben a készítményekben is engedélyezett a jelenlétük 0,5 g mennyiségben.

3. Az alkoholtól felhalmozódnak a méreganyagok.

Ha néha iszol egy pohár bort, nem fog bajod esni, de a rendszeres alkoholfogyasztás már hatással van a májra. Ha a máj jól működik, a méreganyagok természetes módon kiválasztódnak. De ha felhalmozódnak a májban és nem bomlanak le megfelelően, az káros hatással lesz a bőrre. Megjelennek a pattanások, a ráncok és a duzzanatok. A kollagén mennyisége csökken, a bőr megereszkedik, pirosság, bőrszárazság, puffadtság alakulhat ki.

4. Egészséges zsírok hiánya az étrendben.

Az egészséges zsírok alapvetőek az egészség és a fiatalos bőr megőrzéséhez. Ezek csökkentik a bőr gyulladásait, serkentik a hajnövekedést, segítik az erős sejtmembránok kialakulását, csökkentik a bőrsejtek vízveszteségét.

A következő, egészséges zsírokat tartalmazó ételeknek rendszeresen kellene szerepelniük az étrendben:

5. A sótól a szervezet visszatartja a vizet.

Túl sok só található több olyan élelmiszerben, amit rendszeresen fogyasztunk, mint például a sajtokban, chipsekben, ropogtatnivalókban, pizzában. A só hatására a szervezet visszatartja a vizet, ezért puffadtnak nézünk ki tőle, a bőr pedig kiszárad, megjelennek a ráncok, felgyorsul az öregedés.

6. A feldolgozott húsok dehidratálnak.

Sokan imádják a bacont, a kolbászt, de ezekben rengeteg a só és a tartósítószer. Rendszeres fogyasztásuk dehidratációhoz vezet, és gyulladáskeltő hatása is van. Ezek a termékek csökkentik a szervezetben a C-vitamin mennyiségét, ami nagyon fontos a kollagén képződéséhez. A feldolgozott húsok helyett egyél inkább csirkét vagy pulykát. Ha nem tudsz lemondani róluk, legalább egy részét helyettesítsd zöldséggel a szendvicsedben.

7. A megégett hús is árt a bőrnek.

A elszenesedett réteg a húson gyulladáskeltő szénhidrogéneket tartalmazhat. Ezek hatására a bőrben lebomlik a kollagén, így a bőr öregebbnek fog tűnni. Ettől még nem kell lemondanod a grillezésekről a barátokkal, elég, ha egy késsel lekaparod a húsról az égett részeket.

8. A sültkrumpli fontos ásványi anyagokat lop el a szervezetünkből.

A burgonya, amint bekerül a szervezetünkbe, szinte azonnal cukrokra bomlik le. A forró olajban sütött ételek szabad gyököket szabadítanak fel, melyek károsítják a bőrsejteket. Ha egészséges sült krumplit szeretnél, készítsd sütőben.

9. A kávé és más koffeines italok szárítják a bőrt.

A koffein vízhajtó, hatására a szervezet vizet választ ki, így a kelleténél kevesebb marad belőle a testünkben. A bőr ettől száraz és sérülékeny lesz. Szerencsére ezt könnyen meg lehet előzni: minden csésze kávé mellé igyál egy pohár vizet. A hidratáló krémet se felejtsd el használni.

10. A csípős ételek pirosságot és puffadtságot okoznak.

A csípős ételek hatására rosacea alakulhat ki, mivel a vérerek kitágulnak. Ettől a bőr piros és foltos lesz, és öregebbnek fog látszódni. Néha-néha nyugodtan ehetsz csípőset, de ha túl sokszor teszed, visszerek, puffadtság és tartós pirosság jelentkezhetnek.

BÓNUSZ: Ezektől az ételektől maradhat fiatal a bőröd.

Ezektől az ételektől a bőröd üde és fiatal marad:

  • Gránátalma: Vitaminokat és antioxidánsokat tartalmaz, segít harcolni a napfény okozta károsodás ellen.
  • Extra szűz olívaolaj: Omega-3 és más zsírsavakat tartalmaz, melyek hasznosak a bőr számára.
  • Fekete áfonya: Gazdag antioxidánsokban, melyek biztosítják az erek rugalmasságát, és csökkentik a vérnyomást.
  • Zöld tea: Segít megelőzni az UV-sugárzás okozta bőrkárosodást.
  • Zöld leveles zöldségek: Ilyen például a spenót vagy a kelkáposzta, melyek gyulladáscsökkentő és öregedésgátló hatással rendelkeznek, és tele vannak A-, C-, E- és K-vitaminnal.
  • Zsíros halak: Lazac, tonhal, szardínia, makréla – ezek mind kitűnő forrásai az omega-3 zsírsavnak, és gyulladáscsökkentő hatásuk is van.
  • Víz: Az öregedés ellen a legfontosabb fegyverünk. Igyál, hogy a szerveid és az ízületeid jól működjenek, hogy az anyagcseréd rendben legyen, és hogy a bőröd hidratált maradjon.
A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét