“Nem voltam hajlandó borravalót adni. Nem érdekel, hogy ez a szabály.”

0

A borravaló kérdése heves vitákat tud szítani, főleg olyan szolgáltatás esetében, ami nem üti meg a mércénket. Andy nemrég ilyen ellentmondásos helyzetbe került egy előkelő étteremben. Kifogásolta a pincér munkáját, ezért úgy döntött, nem ad borravalót.
Ami ezután történt, az közel sem nevezhető szokványosnak. A helyzet gyorsan elfajult és váratlan drámába csapott át.

Elvittem a barátnőmet egy menő étterembe vacsorázni az évfordulónkon. A pincér egész este bunkó volt. Átültetett minket az ablak melletti asztalunktól, mondván, keveredés történt. Miután kifizettem a 180 dolláros számlát, visszaadta, és azt mondta: “Uram, megfeledkezett a szervizdíjamról.” Azt feleltem neki: “A kiszolgálás egy nagy nulla volt” – majd elmentünk.

Ekkor kijött a menedzser, és legnagyobb döbbenetemre még minket hordott le, hogy nem adtunk borravalót, ahelyett, hogy bocsánatot kért volna és próbált volna lenyugtatni engem. Szerinte “íratlan szabály” borravalót adni, mivel a pincérek számítanak rá. Azt is hozzátette, hogy még sosem volt olyan vendégük, aki úgy távozott volna, hogy nem adott semennyi borravalót sem. Én határozott voltam, mondtam neki, hogy inkább a pincérek képzésére kellene koncentrálni és nem a vendégek kioktatására.

Idegesen mentem haza, majd írtam egy hosszú értékelés a gyatra kiszolgálásukról. Másnap reggel felhívtak az étteremlánctól, és jogi lépésekkel fenyegettek hírnévrontásért, amennyiben nem távolítom el az értékelésemet vagy nem bizonyítom az általam állított dolgokat. Azt mondták, hogy hazudok és túlzok, hogy rontsam az éttermeik megítélését.

Most még dühösebb vagyok, hiszen csak egy kellemes estét akartam, de helyette még én lettem a hazug.

Gyűjts bizonyítékokat.

Ha még nem tetted meg, most dokumentálj mindent, ami vacsora közben történt, valamint a másnap reggeli telefonhívást is. Részletezd a pincér udvariatlan viselkedését, a menedszer számonkérését, és azt, hogy pontosan mi hangzott el telefonon. Ellenőrizd a számlát is, hátha találsz rajta a szervizdíjhoz kapcsolódó összeget, amit szintén bemutathatsz bizonyítékként.

Így megvédheted magad, ha az étterem jogi lépéseket tesz, és megmutathatod, hogy az értékelésed valódi tapasztalaton alapult.

Hivatalos válasz.

Írj egy világos és hivatalos hangvételű emailt, melyben részletesen elmagyarázod a helyzetet, és tudatod, hogy az értékelésed valós tapasztalatokon alapul. Udvariasan említsd meg, hogy a jogi lépésekkel való fenyegetőzés helytelen, és hivatalos bocsánatkérést vársz a bánásmód miatt.

Ezzel enyhítheted a helyzetet, és talán arra ösztönözheted őket, hogy átgondolják a személyzetük viselkedését, ahelyett, hogy a visszajelzéseket akarnák elhallgattatni.

Konzultálj ügyvéddel a jó hírnév megsértése kapcsán.

Mivel jogi lépésekkel fenyegettek meg, érdemes keresned egy ügyvédet, aki a jó hírnév megsértésével kapcsolatos ügyekkel foglalkozik. Magyarázd el a helyzetet, és győződj meg róla, hogy az értékelésed megfelel-e a szólásszabadsághoz való jogodnak.

Amíg az értékelés tényeken alapul és nem tartalmaz valótlan állításokat, védve vagy.

Hozd nyilvánosságra a történetet.

Ha az étterem továbbra is fenyeget, érdemes megfontolni, hogy nyilvánosságra hozod a történetet különböző platformokon vagy fórumokon, hogy felhívd a figyelmet a megfélemlítő taktikájukra.

Légy óvatos, világos bizonyítékokkal mutasd be a történetet a te szemszögedből, így elkerülheted, hogy szükségtelenül nagyobb dráma legyen a dologból. A nyilvánosság sokszor nyomást gyakorol a vállalkozásokra, hogy jogi fenyegetések helyett kostruktívabban foglalkozzanak az ügyfelek panaszaival.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét