Egy Down-szindrómás lány káprázatos modellkarriert épít, és bizonyítja, hogy a befogadás csodás dolog

0

A Victoria’s Secret bejelentette egy újabb kampányát, a Love Cloudot, ami összehozza a modelleket az élet minden területéről. Egy kerekesszékes fiatal nőt, egy edzőt és egy tűzoltót is beválogattak. De cikkünk főszereplője azonban Sofia Jirau, a Down-szindrómás modell, aki szintén figyelmet kapott a kampányban. A célja, hogy felrázza a divatvilág normáit.

Megemeljük a kalapunkat Sofia szépsége és határozottsága előtt, és szeretnénk, ha velünk együtt ismernéd meg őt.

Mindig is a divat világa volt Sofia legnagyobb szenvedélye.

A Puerto Ricó-i lány már fiatal kora óta álmodott arról, hogy bekerül a divat világába – írja a Vouge. Az álma 2020 februárjában végre valóra vált. Egy divattervező, Marisa Santiago meghívta, hogy sétáljon végig a kifutón a New York-i divathéten. Sofia le volt nyűgözve az eseménytől, és azt írta az Instagram-oldalára: “Tegnap megvalósítottam az álmomat. Erre születtem, és szeretném megmutatni a világnak, hogy minden megvan bennem, ami egy modellnek kell ahhoz, hogy ragyogjon.”

2021 októberében ismét kifutón szerepelt, ekkor egy Puerto Ricó-i tervező kínálta számára a lehetőséget.

A modellkarrierje újabb fordulatot vett a híres márkának köszönhetően.

A Victoria’s Secret Love Cloud kollekciójának kampánya Sofia életcéljává vált, amit képes is volt elérni. Nem tudta visszatartani az érzelmeit, amikor megosztott magáról egy kampánnyal kapcsolatos fotót. Ezt írta: “Erről álmodtam, dolgoztam azért, hogy elérjem, és ma valóra vált. Végre elmondhatom nektek a nagy titkomat. Én vagyok a Victoria’s Secret első Down-szindrómás modellje. Köszönöm, hogy mindig támogattatok a törekvéseimben. Ez csak a kezdet!”

A modellkedésen kívül Sofia még egy álma valóra vált.

Saját kiegészítőmárkája van, ez is egy olyan vágya volt, amit mára sikerült valóra váltania. A márka az Alavett, az elnevezése pedig az “I love it” kifejezésből származik. A termékek között találhatók jegyzetfüzetek, táskák, telefontokok, párnahuzatok és bögrék, és mindegyiket Sofia tervezte.

A befogadás szépségének népszerűsítésében is aktívan részt vesz.

Sofia nemcsak a divat világába tört be, hanem imád inspirálni is másokat. Van egy saját kampánya, a Sin Limites, ami felhívja a figyelmet a Down-szindrómára. Határozottan úgy gondolja, hogy a Down-szindrómások is tudnak modellkedni és munkát vállalni.

Inspiráló, ugye? Szerinted miben kellene még változnia a divatvilágnak, hogy még sokoldalúbb legyen?

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét