Hogyan erőltetik rá a nőkre a marketingesek a legabszurdabb szépségtrendeket

0
8286

A reklámokban legtöbbször olyan tökéletes nőket láthatunk, akiknek a legkisebb köze sincs a valósághoz. A reklám lényege az, hogy a potenciális vásárló azt gondolja: “Ha megveszem ezt a valamit, majd én is úgy fogok kinézni, mint a lány a reklámban.” Mivel a magazinokban látható tökélyt lehetetlen elérni, az emberek egyre több és több pénzt költenek, hogy legalább a közelébe kerülhessenek. Különböző tanulmányok szerint a nők 80%-a úgy gondolja, hogy minden nőnek van valami egyedi szépség a kinézetében, de saját magukon ezt nem látják.

Összeszedtük, hogy a marketingesek hogyan erőltetik ránk a szépségtrendeket, és miért nem szabad ezeknek bedőlnünk.

Idealizálják a fiatalságot

Az első liposzómás krém 1983-ban jelent meg. Akkoriban még nem sikerült elérni a fiatalító hatást, de ez volt az első lépés a továbbfejlesztett formulák felé. 2019-ben a Neutrogena előállt egy 3D-s maszkkal, amit egyénre szabottan, az arc minden jellegzetességét figyelembe véve nyomtatnak ki. Ez éppen olyan hatásos a hidratálás és a fiatalítás szempontjából, mint a hagyományos maszkok.

Manapság a 30-40-50 évesnél idősebb sztárok szerkesztett fotói csak arra késztetnek minket, hogy legalább úgy vagy még jobban szeretnénk kinézni az ő korukban. Ezek a reklámok pedig azt ültetik belénk, hogy van mód harcolni a ráncok ellen.

Ugyanakkor van számos példa olyan hírességekre is, akik természetességüket megőrizve lépnek az öregedés útjára. Ilyen például Helen Mirren színésznő vagy a modell Yasmina Rossi. Csupán annyit kell tennünk, hogy változtatunk a nézőpontunkon, és nem az elérhetetlen örök fiatalságot tűzzük ki magunk elé célnak, hanem a szép öregedést.

Elérik, hogy akarjuk a plasztikai műtétet

Egyre több nő veti magát alá plasztikai műtétnek abban a reményben, hogy a hibáit eltüntetik vagy legalább kevésbé láthatóvá teszik. Valójában azonban nincsenek hibáik. Azok számára pedig, akik rettegnek a szikétől és a késektől, a szépségipar új eljárásokat kínál. Ilyen a vibrációs arcmasszázst végző gép is, amit már Patrick Dempsey is kipróbált és közzé is tett az Instagram oldalán.

Bár egyre több orrplasztikára kerül sor, ezeknek a műtéteknek sokszor igen negatív következményei vannak. De az emberek bármire hajlandók, hogy szép orruk legyen, igaz? Műtét után aztán még több pénzt költenek arra, hogy szépségüket megőrizzék vagy még tovább fejlesszék. A szépségipar vállalatai pedig csak számolják a pénzt…

Elhitetik velünk, hogy szükségünk van az injekciókra

Évről évre egyre több duzzadt szájú és kiugró arccsontú nőt látunk. Ez nemcsak a direkt hirdetéseknek tudható be, de a közvetett hatásoknak is. Ahogy görgetjük az Instagramot vagy más közösségi média oldalt, látjuk azokat a lányokat, akik úgy néznek ki, mint Jessica Rabbit, és mi is pont olyan jól akarunk kinézni.

Dél-Koreában most nagyon népszerű egy új ajakkorrekciós eljárás. Ennek lényege, hogy a száj sarkait feljebb húzzák, hogy egy állandóan mosolygós arc benyomását keltsék. Talán hamarosan az egész világon ez lesz az új trend.

A különböző feltöltőanyagok használatával szebbé tehetjük ajkainkat, vagy akár teljesen más formát hozhatunk ki belőle. Természetesen fennáll a komplikációk és mellékhatások veszélye, valamint ezek sem egyszeri beavatkozások, folyamatosan ismételni kell őket, hogy az eredmény megmaradjon.

Arra késztetnek, hogy állandóan változtassuk a szemöldökünket és szempilláinkat

Egyszerűen nem dönthetsz úgy, hogy megtartod a szemöldöködet vagy a szempilládat a maga természetes valójában. Ma, amikor a hírességek és a bloggerek csak úgy zúdítják ránk az új trendeket, minden villámgyorsan terjed és rögtön népszerűvé válik.

A szempillákat ma már lehet laminálni, göndöríteni, festeni, de választhatunk műszempillát is. A szemöldököt lehet formázni, festeni és tetoválni is. Ezek mind rengeteg pénzbe kerülnek, és folyamatos gondoskodást, ismétlést igényelnek. Persze, egy jó szakembert is kell találni hozzá a sok kontár között.

A múlt szezonban a csillámló szemöldök volt a trendi. A Valentino divatbemutató modelljeinek többféle színben pompázott a szemöldökük. A Dior pedig a hangsúlyos alsó szempillákat akarja újra divatba hozni, ami annak idején Twiggy védjegye volt.

Azt akarják, hogy tökéletes körmeink legyenek

Mostanság nehezen találni olyan lányt, aki a saját körmeit viseli. Óriási sorok kígyóznak, csakhogy láthassák dolgozni a körömművészeket. A köröm kozmetikumok gyártói egyre jobban szélesítik palettájukat, különböző lakkokat, csillámokat, szalagokat, keféket és még megannyi mást kínálnak.

A körmeid nemcsak szépek lehetnek, de hasznosak is! A La Roche-Posay kifejlesztett egy kis érzékelőt, amivel lehet ellenőrizni a minket érő UV-fény mennyiségét. Csak rá kell tenni a körmünkre és leolvashatjuk az eredményt a telefonunkon.

A fogainknak tökéletesen fehérnek és szabályosnak kell lenniük

A fogzománc fehérítés piaca 2017 és 2021 között 4%-kal fog nőni. Egyes gyártók új módszert találtak ki erre, a fogpolírozást, ami teljesen ártalmatlan és a fogorvosok szerint is hatásos.

Nem elég, hogy csak fehérítjük (akár festéssel) a fogainkat, de ki is kell egyenesítenünk őket. Ennek is sokféle módja van, de még mindig a legmegbízhatóbb a fogszabályzó. Ez nem olcsó és bizony sokáig kell hordani.

Ha a harapásoddal nincs komolyabb probléma, ami fizikailag kellemetlenséget okozna, akkor nincs szükséged fogszabályzásra. Talán nem tökéletes a fogsorod, de még így is lehetsz olyan, mint a hollywoodi sztárok. Gondolj csak Katy Perry alsó fogsorára! Még ő maga is a Sziklás-hegységhez hasonlítja őket. De akkor sem kell neki fogszabályzó.

Elérik, hogy karcsúak akarjunk lenni

A Harvard tudósai végeztek egy kísérletet. Egy hónappal azután kezdték el, hogy a műholdak tévéadást kezdtek sugározni Fiji-szigetén, ahol a nők minél gömbölyűbbek, annál szebbek. 3 évvel később közvélemény-kutatást tartottak a helyi nők körében. 50%-uk már túl kövérnek tartotta magát, 15%-uk gondolta úgy, hogy “hánynia kellene” attól, ha olyan soványnak kellene lennie, mint a Melrose Place vagy a Beverly Hills 90210 szereplői.

A fogyásnak egyik nagyon népszerű módszere a gyomorballon. Ennek során az orvosok egy ballont helyeznek a gyomorba és benne hagyják 6 hónapig. Ez idő alatt a páciens kialakítja az egészséges táplálkozási szokásokat. A kockázata annak, hogy utána visszatér a rossz táplálkozáshoz, alacsony, mivel jóval hamarabb jóllakottnak érzi magát.

A fittséggel nincs semmi baj. De az, hogy a média által erőltetett paramétereket vágyjunk elérni, feltehetően nem fog sikerülni és veszélyes is, hiszen egészségi problémákat okozhat. Inkább hallgass magadra, az érzéseidre, és legyen olyan testsúlyod, amivel a legjobban érzed magad a bőrödben.

Manipulálnak, hogy olyan holmikat viseljünk, amilyenben látni akarnak minket

“Azt gondolod, ez a szoknya nem áll jól neked? Nézd meg közelebbről! Látod, milyen jól mutat azzal a felsővel azon a lányon a képen? Ugyanez a darab rajtad is nagyon jól nézne ki!” Nem, nem nézne ki jól. Legalábbis legtöbbször.

A kereskedők mindent elkövetnek, hogy eltereljék a figyelmünket. A megfelelő stílus drámaian képes növelni az eladásokat. Ezért szinte lehetetlen egy termékről olyan fotót találni, amin csak az szerepel. A fotókon nem egy termék, hanem egy életstílus látható, amit el akarnak adni nekünk. Mindig próbáld meg az adott darabot függetleníteni a körítéstől és önállóan megvizsgálni, hogy biztosan jól néz-e ki.

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét