Az orvosok azt ajánlják, hogy emeljük gyakrabban a karunkat a fejünk fölé, és itt van 9 ok, hogy miért

0
273

Kövess a Facebookon!


Számos edzésterv és program közül választhatunk. Vannak köztük olyanok, amik azt ígérik, hogy akkor is vékonyak leszünk, ha nem csinálunk semmit, míg másikak úgy tűnhetnek, mintha a hadseregre akarnának felkészíteni. De mit tegyünk, ha csak egy picit jobban szeretnénk érezni magunkat egy kemény nap után? Tulajdonképpen fel kell emelnünk a karjainkat.

Találtunk 9 okot, hogy ez az egyszerű gyakorlat miért tudja javítani az egészséget.

1. Átmozgatja a merev vállakat.

Ez azoknak szól, akik sok időt töltenek a számítógép felett görnyedve az asztalnál. Ha sokáig ülünk így, az izmainkat “helytelenül használjuk”, aminek korlátozott mozgás és merevség lesz a vége.

Először is egyenesedj ki. Másodszor nyújts. Emeld a fejed főlé a kezeidet, tedd össze őket, végy egy nagy levegőt, tedd le a kezeidet, és ismételd meg. Ez segít enyhíteni a feszültséget a vállaidban és a nyakadban.

2. Javítja a testtartást.

A legtöbb egészségügyi problémát a rossz szokások okozzák. És tudod mit? A görnyedés egy közülük. Azt gondoljuk, hogy ez az ülés legkényelmesebb formája, de valójában nagyon káros. Több mindent tehetünk, hogy javítsuk a testtartásunkat. A karok fej fölé emelése például egy remek lehetőség.

Csak emeld fel a karjaidat, legyenek merőlegesek a talajra. Ismételd meg minden 20 percben, és próbáld meg a gerincedet ebben a pozícióban tartani, amint leengedted a kezed. Így ülni sokkal egészségesebb.

3. Erősíti a gyenge vállakat és karokat.

Az első póz, amit jógán meg fogsz tanulni, az az úgynevezett hegypóz felemelt kézzel. Nem nehéz, de segít erősíteni a vállaidat és a karjaidat.

Ne kapkodj. Találd meg a megfelelő pozíciót, állj vállszéles terpeszben, emeld fel a kezeidet, maradj így egy ideig, aztán kezdj el előre-hátra dőlni. Ha feszültséget érzel a vállaidban, engedd le a kezed, és lazíts. Aztán lépj tovább a következő pózra. Lehet ez például a Harcos vagy a Széktartás.

4. Megelőzi a derékfájdalmat.

A derékfájdalom oka gyakran a gerinc szerkezetének változásában rejlik. A korral vagy az ülő életmód miatt a csigolyák törékennyé és kevésbé mozgathatóvá válnak. A porckorongok (amelyeknek a csigolyák között párnaként kellene működniük) kiszáradnak.

Ennek eredményeképp az idegeket a gerincvelőben (31 pár van belőlük), melyek a mozgásért, valamint a jelzések küldéséért felelősek a testtől az agy felé, nyomhatják a porckorongok.

A kéz felemelése és a felfelé nyújtózkodás segíthet elkerülni a derékfájást.

5. Javítja az egyensúlyt.

Az egyensúlyra szükség van ahhoz, hogy sétálni tudjunk, megtanuljunk valamit anélkül, hogy elesnénk, hogy leüljünk egy székre, és még számos más dologhoz. A rossz egyensúly tulajdonítható a gyenge izmoknak vagy az egyensúlyszerv sérülésének a belső fülben. Sok szerv érintett, idegek, szív és az erek, tehát ha tartósan szédülsz, menj el orvoshoz.

De ha csak ügyetlenebb vagy, mint a barátaid, és ez zavar téged, egyszerűen csak emeld fel a kezed. Végezz egyszerű gyakorlatokat nap mint nap.

6. Segít megszabadulni a nyakfájástól.

Az angolul text-neck syndrome elnevezésű betegségért jócskán lehet okolni a közösségi médiát, mivel akkor fordul elő, ha sokat nézünk lefelé, például a telefonunk képernyőjére. A nyakunknak több súlyt kell tartania, így hamarabb elfárad.

Számos rossz dologhoz, akár maradandó ízületi károsodáshoz is vezethet.

Ezért ismét elmondjuk, hogy adj egy kis szünetet a nyakadnak és a szemeidnek. Emeld fel a kezedet, fordítsd a fejedet jobbra és balra, és 15 percig ne használd a telefont.

7. Segít elkerülni a lábak vagy a gerinc elgyengülését.

Gyengeség a lábakban vagy a gerincben előfordulhat a rossz vérkeringés miatt. Az egyik legjobb módszer a vérkeringés fokozására, ha felemeled a kezed a fejed fölé.

Át kell mozgatnod a vállaidat, még akkor is, ha nem hajlékonyak, és ezt nem tudod anélkül megtenni, hogy ne egyenesítenéd ki őket. És amikor kiegyenesedsz, a gerincoszlop és a lágy szövetek megmozdulnak, és ezzel javítják a vérkeringést.

8. Jótékony hatással van az emésztésre.

Evés után a sport nem a legjobb ötlet, de néhány lassú, kéz emeléses mozdulat valójában segíthet csökkenteni azt az időt, amire ahhoz van szükség, hogy az étel keresztülhaladjon a vastagbélen.

Amikor felemeljük a karunkat, a gyomor-béltraktus közvetlenebb lesz, és az étel hamarabb áthalad. Ez jó megelőző intézkedés például a bél mikroflórájának egyensúlyhiánya ellen.

9. Búcsút int a fáradtságnak.

Ha úgy érzed, hogy nehezedre esik elvégezni azokat a mindennapi feladatokat, amiket korábban gond nélkül megcsináltál, akkor lehet, hogy kimerült vagy. A kimerültség lehet mentális vagy fizikai, de legtöbb esetben mindkettőről szó van. Általában az életmód, a szokások és az ételadagok módosítása segíthet, de senki nem tud egy nap alatt mindent megváltoztatni, és a mozgás egy nagyszerű dolog, amivel kezdhetsz.

A jóga segíthet, hogy jobban aludj, és egész napra feltölt energiával. Minden attól függ, hogy milyen pózokat csinálsz. Itt tudsz róluk bővebben olvasni.

Te rendszeresen mozogsz? Jobban érzed magad tőle?

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

Érdekes volt? Kövess a Facebookon!

Köszönjük szépen!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét