6 étel, amit jobb kerülni reggel 10 előtt, hogy fitt maradj

0
5944

Sok ellentmondásos információt hallunk a reggelivel kapcsolatban. Egyrészről az élelmiszeripar ragaszkodik ahhoz, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, annak ellenére, hogy az elhagyásának nincsenek igazán negatív következményei. Másrészről egy tanulmányban az áll, hogy a minőségi, kiadós reggeli javíthatja a hangulatod, és megakadályozhatja a depressziót. Úgy tűnik, hogy inkább az a lényeg, hogy tudd, mit egyél és mit ne egyél reggelire.

Ezt szem előtt tartva utánajártunk, hogy mely ételeket jobb kerülni 10 óra előtt, hogy egészséges és fitt maradj.

1. Vajas pirítós

A reggelinek nem kell feltétlenül zsírszegény étkezésnek lennie. Csak meg kell találnod a megfelelő fajtájú zsírt a nap első étkezésére. A vajban van zsír, ami segít feldolgozni a vitaminokat, de sok telített zsírsavat is tartalmaz, ami szívproblémákat és hízást is okozhat.

Helyette: mogyoróvajat kenj a kenyeredre. Egy tanulmány szerint a natúr mogyoróvaj segít, hogy kevésbé érezd magad éhesnek a nap folyamán, mert növeli a peptid tirozin-tirozin (PYY) termelődését, amely hormon szabályozza az éhséget. Tehát ez egy szuper reggeli.

2. Gabonapelyhek és müzlik

A reggeli müzli igazi klasszikus. Bár nagyon praktikus, a legtöbb müzli rengeteg cukrot tartalmaz, ami később hasi zsírrá válik. Egy tanulmány azt mutatja, hogy az apróbb gabonapelyhekhez magasabb kalóriafogyasztás kapcsolódik, mert az emberek ezekből hajlamosabbak többet a tányérjukba önteni, mint a nagyobb szemű pelyhekből.

Helyette: egyél cukormentes, otthon készített zabkását, ami egészséges mennyiségű rostot tartalmaz, és szinte nincs benn cukor. A reggeli cukorbevitel csökkentése segíthet elkerülni a délelőtt tapasztalható fáradtságot. Ha pedig cukrozott gabonapelyhet eszel, próbálj meg nagyobb szeműt venni.

3. Keksz, palacsinta, gofri

Bár könnyű magaddal vinni, amikor sietsz, de a legtöbb keksz, palacsinta vagy gofri finomított szénhidrátot tartalmaz. Ez nem feltétlenül rossz, az étrendedtől függ, de a finomított szénhidráttól éhesebb lehetsz a nap folyamán. Egyáltalán nem vagy csak kis mennyiségben tartalmaznak rostot, de sok bennük a transzzsír, ami káros az egészségre.

Helyette: készítsd el őket otthon, és válassz teljes kiőrlésű lisztet vagy keress magas rosttartalmú termékeket. Egyszerűen helyettesítheted őket teljes kiőrlésű pirítóssal is.

4. Zsírszegény joghurt

Sokan fogyasztanak zsírszegény joghurtot reggelire. Sajnos ezekben gyakran sok a cukor, hogy legyen valami ízük, és kevés bennük a fehérje. Egy tanulmány azt mutatja, hogy a teljes zsírtartalmú joghurtok segítenek a fogyásban. A fehérje elfogyasztása reggel segít, hogy kevésbé érezd magad éhesnek a nap során, és a teljes zsírtartalmú joghurtban sok a fehérje.

Helyette: válassz teljes zsírtartalmú joghurtot, amiben nincs cukor.

6. Gyümölcslé

A legtöbb gyümölcslében éppen annyi cukor van, mint a szénsavas üdítőkben, állítja egy tanulmány. Emiatt rossz választás reggelire és általánosságban is. Szinte nincs is bennük rost. Érdekes, de nem emiatt nem megfelelőek a reggeli helyettesítésére. Mivel nem kell megrágni őket, lehet, hogy kevésbé leszel jóllakott. Fontos valami olyannal kezdeni a napot, amit meg kell rágni.

Helyette: egyél gyümölcsöt. Ez remek módja annak, hogy aktiváld az emésztőrendszered reggel, és felkészítsd a későbbi étkezések során bevitt magasabb kalóriamennyiségre.

6. FODMAP

Az alma, a fokhagyma, a körte, a bab és a barack mindegyik tartalmaz fermentábilis oligoszacharidokat, diszacharidokat, monoszacharidokat és poliolokat, tehát FODMAP-okat. Ezek olyan szénhidrátok, melyekre az emberek érzékenyek, mert nehezebb őket megemészteni, mint a többit, ami erjedéshez vezethet a gyomorban és a belekben. Emiatt tapasztaljuk a puffadást. Nem kell őket kerülni, de ideális esetben később kellene fogyasztani, amikor már az emésztőrendszer aktívabb.

Helyette: egyél kisebb adagokat ezekből az ételekből egészséges mennyiségű zsírral és fehérjével kombinálva, hogy segítsd az emésztőrendszered.

Te általában mit eszel reggelire? Szerinted ez segít abban, hogy fitt maradj, vagy változtatni szeretnél ezen szokásodon? Mondd el egy kommentben, és oszd meg a tippjeidet is!

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét