10 tipp, hogy egyszer s mindenkorra leszokj a körömrágásról

0
4138

Ha próbálsz leszokni a körömrágásról, praktikus tanácsokra van szükséged, amiket egyszerűen alkalmazhatsz a mindennapokban. Akár unalomból, akár szorongás vagy idegesség miatt rágod a körmeidet, tudat alatt cselekszel. Márpedig nagyon nehéz szembeszállni olyasmivel, amire oda sem figyelsz.

A következő módszerek azonban bizonyítottan nagy segítséget jelentenek, hogy a körömrágás rossz szokását mindörökre magad mögött hagyhasd.

1. Vágd a lehető legrövidebbre.

Mindig tartsd kéznél a körömcsipeszt. Abban a pillanatban, mikor észreveszed, hogy a körmöd egy kicsit megnőtt, vágd le. A letört körmöt is vágd le. Mikor érzed a késztetést, fogd a csipeszt, és vágd le őket inkább. Ha rövidek lesznek, nem fogsz tudni mit kezdeni velük.

2. Húzz kesztyűt, vagy kötözd be az ujjaidat.

Ha már a szádban van a körmöd, késő. Ezt megelőzheted azzal, hogy bekötözöd az ujjaidat vagy kesztyűt veszel fel.

A bekötözött ujjaid láttán mindig eszedbe fog jutni, hogy nem szabad rágnod a körmeidet. Ha otthon vagy, egyszerűbb kesztyűt viselni, mert azt nem kell folyton cserélgetned, mint a kötést.

3. Találj olyan elfoglaltságot, amihez az ujjaidat kell használnod.

Nagyon jól jön, ha van valamilyen hobbid, amihez az ujjaidat használod. Ezt bevetheted a körömrágás ellen. Rajzolj, fess, köss, de ha nem érdekel egyik sem, akkor egyszerűen ülj rá a kezedre, tedd zsebre vagy inkább egy tollat kapcsolgasd ki-be vele.

4. A szádban is legyen valami.

Ha a szádat is lefoglalod, az sokat segít a körömrágás ellen. Egy idő után egyre kevésbé fogod érezni a késztetést. Rágózz, egyél cukorkát vagy mindig igyál egy korty vizet, mikor úgy érzed, muszáj rágnod a körmödet.

5. Használj keserű körömlakkot.

A keserű ízű körömlakk is egy megoldás. Ezeket biztonságos anyagokból készítik kifejezetten a körömrágásról való leszokáshoz. Az ízük nagyon rossz és hosszan tartó. Mikor felkened, az egész körmödre és a körülötte lévő bőrre is vidd fel. Az iszonyú íze távol fogja tartani a körmeidet a szádtól. A legjobb, ha minden reggel használod.

6. Hidratáld a kezed, mikor érzed a késztetést.

Ennek a módszernek 2 pozitív hatása is van egyszerre: nemcsak a körömrágást akadályozza meg, de a kezeid is mindig puhák lesznek. Tarts magadnál egy kis flakonos hidratáló krémet, és csak kapd elő, mikor úgy érzed, itt az ideje rágni a körmödet.

7. Legyen kéznél körömreszelő.

Vegyél több körömreszelőt, és tedd őket a lakás különböző pontjaira. De legyen a zsebedben és a táskádban is. Így már nem lehet ürügyed arra, hogy miért rágod a körmeidet, hiszen mindig kéznél lesz egy körömreszelő. Bármikor előveheted és rendbe teheted vele a körmeidet.

8. Viselj szilikon karkötőt, és arra koncentrálj, mikor a körmödet akarnád rágni.

A szilikon karkötő segítségével tovább kibírod, hogy ne rágd a körmöd. Mikor a szádhoz emelnéd a kezed, kezdj inkább játszani a karkötővel.

9. Használd a telefonod, hogy lefoglald az ujjaidat.

A telefonod ebben az esetben a legjobb barátod és a legfőbb segítséged tud lenni. Mikor a közösségi oldalakat böngésszük, az egyik kezünk általában szabadon van, ez pedig körömrágásra csábít. Tölts le néhány olyan játékot, amihez mind a két kezedre szükség van, vagy írj jegyzeteket, hogy mindkét hüvelykujjadnak adj feladatot.

10. Írj magadnak emlékeztetőket.

A lakásban mindenhova ragassz ilyen cetliket. Így akár jobbra, akár balra nézel, mindig emlékeztet egy fecni, hogy a kezeidnek nem a szádban van a helyük. Akár a telefonod vagy a számítógéped hátterét is megváltoztathatod, hogy ott is ezt az üzenetet lásd.

BÓNUSZ: “20 éven át rágtam a körmeimet. Az első fotó 2019 júliusában készült, a második pedig 2019 decemberében. Visszatért az önbizalmam.”

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét