10 elképesztő egészség trükk, amivel egyszerűbbé teheted az életed

0

Sok jól ismert trükk van az egészségünk kapcsán, de sok olyan is akad, amiről még nem is hallottunk. Némelyikről gondolhatnánk, hogy éppen az ellentétes hatást fogjuk elérni vele, de próbáld csak ki, és meg fogod látni, hogy csodálatosan működik!

1. Éjjel úgy menj WC-re, hogy csak az egyik szemed legyen nyitva

Amikor az éjszaka közepén kell kimenni a mosdóba, az sokszor teljesen tönkreteszi az alvást. Felkelsz, felkapcsolod a villanyt, és a hirtelen fény hatására az agy is éber állapotba kapcsol.

Ha csak az egyik szemedet nyitod ki, csökkentheted a fény mennyiségét, amiről az agyad tudomást szerez. Így dolgod végeztével könnyebben tudsz majd visszaaludni.

2. A fül húzkodásának sok előnye lehet egészségünkre nézve

A reflexológia szerint a fülünkön sok stimulálható pont van, melyek segítségével kezelhetünk betegségeket, csökkenthetünk tüneteket, például a fejfájást is.

A tested különböző részein csillapíthatod a fájdalmat, ha a képen látható pontokat nyomod, majd húzod:

  • Hát és vállak
  • Különböző szervek
  • Ízületek
  • Orrüreg, torok
  • Emésztés
  • Fej és szív

3. Fejdöntés végtagfájdalom ellen

Sokan átéltük már, milyen az éjszaka közepén felébredni arra az érzésre, mintha tűkkel szurkálnák a karjainkat vagy a lábainkat. Ennek oka, hogy miközben alszunk, a végtagjainkra is ráfekszünk, ennek következtében megváltozik bennük a vérkeringés.

Hogy a fájdalmat enyhítsd, ne a végtagjaidat kezdd el rázogatni, inkább döntsd a fejed egyik oldalról a másikra. A fájdalom rögtön csillapodni fog, mert a nyakban lévő idegek egyenesen a karokba futnak.

4. Ijesztéssel a csuklás ellen

Csak egyet csuklani nem lehet. Ha az ember csuklik, akkor az szünet nélkül jön, mintha soha nem akarna abbamaradni. Bár az esetek többségében néhány perc alatt magától elmúlik. Hogy ne kelljen küzdened vele, kérj meg valakit, hogy hirtelen ijesszen meg.

A hirtelen rémület hatására a szívverés gyorsabbá válik és fokozódik a vérkeringés, a figyelmünk is elterelődik a csuklásról.

5. Aludj hűvös szobában

Az alvás minősége sokkal jobb lesz, ha hűvösebb szobában alszol. Könnyebben el tudsz aludni, és csökken a cukorbetegség esélye is, hiszen a szervezet több kalóriát éget el. Fokozódik az inzulinérzékenység, ami szintén csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát.

A szoba hőmérséklete 15-20 fok között legyen, így a szervezetet melatonin hormon termelésre buzdítja, ami nemcsak az elalvásban segít, de fiatalít is.

6. Igyál kávét szundikálás előtt

Egy japán tanulmány arról számolt be, hogy azok, akik szundítanak 20 percet, miután megittak 1-2 csésze kávét, sokkal éberebbek, és jobban teljesítenek utána, mint azok, akik kávé nélkül aludtak.

7. Köhögj, hogy elnyomd az injekció okozta fájdalmat

Senki sem szeret injekciót kapni, még akkor sem, ha tudjuk, hogy szükség van rá. De van egy jó trükk arra, hogyan nyomd el a tűszúrás fájdalmát: köhögj! Számos tanulmányban kimutatták, hogy a tűszúrás közbeni köhögés csökkenti a fájdalmat.

A tudósok még nem jöttek rá ennek pontos okára, de azt gyanítják, hogy a köhögés hatására megemelkedik a vérnyomás, ez pedig csökkenti a fájdalomérzetet.

8. Fagyit enni jó, de nem akkor, ha fejfájást okoz

Ha valami nagyon hideget eszünk, hirtelen megfájdulhat a fejünk. Ez azért történik, mert mikor nagyon hideget érez, az agy megpróbálja felmelegíteni magát, és bizonyos változásokat eszközöl a szervezetben, melyek fejfájáshoz vezetnek.

Ettől a fájdalomtól egyszerűen megszabadulhatsz, és felmelegítheted az agyad, ha a szájpadlásodat dörzsölöd a nyelveddel.

9. Evés után ne moss fogat

A leghatékonyabb módszernek tűnhet rögtön evés után fogat mosni, de nem az. Sok étel és ital savas hatású, például a paradicsom, a citrom, a narancslé. Ha közvetlenül ezek elfogyasztása után kezdesz fogat mosni, felgyorsítod a sav hatását, ami károsítja a fogzománcot és szuvasodást okoz. Várj legalább fél órát!

10. A rágózástól javul a memória

Egy egyetemi tanulmány szerint a mentolos rágó igen nagy mértékben csökkenti a fáradtságérzetet, és jóval éberebbé teszi a rágózót. Egy másik tanulmányban pszichológusok arra jöttek rá, hogy a rágózással 35%-kal javul a memória. Legközelebb, amikor vizsgára készülsz, kávé helyett próbáld ki a rágót!

A cikk a BS angol nyelvű cikke nyomán készült a Kapucíner fordításában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét